نحوه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان حتی صدای مردم این کشور را در آورد

نتایج نظرسنجی اخیر نشان می دهد که سه چهارم مردم آمریکا از نحوه خروج دولت بایدن از افغانستان ناراضی هستند و آن را خروجی بد می دانند.

نحوه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان حتی صدای مردم این کشور را در آورد

به گزارش منیبان؛ از نشریه هیل، براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط سی بی اس، ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که خروج آمریکا از افغانستان بسیار بد بوده است و ۳۰ درصد نیز آن را تا حدی بد خواندند.

نتایج نظرسنجی همچنین نشان می دهد از هر سه شرکت کننده دو نفر بر این باورند که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برنامه روشنی برای خروج آمریکایی ها از افغانستان ندارد.

اضافه براین ۶۲ درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده اند که بایدن مسئولیت به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان را بر عهده دارد و ۵۰ درصد نیز دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا را مسئول تحولات اخیر افغانستان اعلام کردند.

شرکت کنندگان در نظرسنجی همچنین مسئولیت اصلی سقوط کابل بدست طالبان را به گردن دولت اشرف غنی رییس جمهوری سابق افغانستان می دانند و ۸۶ درصد شرکت کنندگان دولت غنی را عامل اصلی به قدرت رسیدن طالبان می دانند.

بر اساس نتایج نظرسنجی رئال کلیر پالیتیکس نیز اعتبار جو بایدن در دوران ریاست جمهوری خود در میان خروج آشفته آمریکا از افغانستان افول کرده است و در حال حاضر ۵۲ درصد شهروندان آمریکایی بر این باورند که پیرترین رئیس جمهوری دموکرات آمریکا، از نظر جسمی و روحی شایستگی ایفای این مسئولیت خطیر را ندارد.

ت ت
کدخبر: 34640 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها