قرارداد تحویل سامانه اس-400 منعقد شد+جزییات

مسکو و آنکارا به زودی قرارداد جدیدی برای تحویل سامانه های موشکی ضد هوایی با برد متوسط و دور اس – ۴۰۰ روسیه به ترکیه را منعقد می کنند.

قرارداد تحویل سامانه اس-400 منعقد شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری تاس، «الکساندر میخیف» مدیرعامل شرکت صادرکننده سلاح روسیه موسوم به «روسوبورون اکسپورت» با اعلام این خبر در مجمع بین المللی نظامی – فنی ۲۰۲۱ ارتش روسیه گفت: رایزنی ها ادامه دارد و در مرحله پایانی است و به زودی رسمیت دادن به قراردادی با شرکای مان را آغاز می کنیم.   

وی یادآور شد که توافق خاصی در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی IDEF ۲۰۲۱ که به تازگی در ترکیه برگزار شد، به دست آمد.

این مقام روس افزود: این نمایشگاه، موفقیت آمیز بود و هیات ما برنامه نسبتا خوبی از درخواست ها را به ارمغان آورد.

مسکو و آنکارا در سال ۲۰۱۷ قراردادی در زمینه تحویل سامانه دفاع هوایی اس – ۴۰۰ روسیه به ترکیه منعقد کردند و به این ترتیب این کشور اولین عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بود که این سامانه موشکی را از روسیه خریداری کرد.

تصمیم آنکارا برای خرید سامانه ساخت روسیه، خشم آمریکا و ناتو را برانگیخت. واشنگتن تاکنون دست از تلاش برای بازداشتن ترکیه از خرید سامانه دفاع هوایی روسیه برنداشته است.

براساس این گزارش، سامانه اس – ۴۰۰ «تریومف» روسیه، جدیدترین سامانه موشکی زمین به هوا با برد دور و متوسط است که در سال ۲۰۰۷ به خدمت گرفته شد.

این سامانه با هدف از بین بردن هواپیماها و موشک های کروز و بالستیک طراحی شده و همچنین از قابلیت استفاده علیه تاسیسات زمینی برخوردار است.

اس – ۴۰۰ می تواند اهداف خود را در فاصله ۴۰۰ کیلومتری و در ارتفاع ۳۰ کیلومتری نشانه گیری کند.


ت ت
کدخبر: 34713 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها