این کشورهای آمریکای جنوبی آماده پذیرش پناهجویان افغان شدند!

«مارتا لوئیس رامیرس» معاون ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه کلمبیا با بیان اینکه هنوز هیچ قطعیتی پیرامون تعداد دقیق پناهجویان ورودی از افغانستان وجود ندارد، از آمادگی این کشور برای پذیرش و اقامت موقت افغان‌ها تا زمان انتقال آنان به آمریکا خبر داد.

این کشورهای آمریکای جنوبی آماده پذیرش پناهجویان افغان شدند!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری افه، «ایوان دوکه» رئیس‌جمهوری کلمبیا، جمعه گذشته تایید کرد که «کشورش از ایالات متحده در پذیرش آن دسته اتباع افغانستانی که سال‌ها به این کشور کمک کرده و در مراحل روند مهاجرت به آمریکا قرار دارند، حمایت خواهد کرد».

هر چند جزئیات دقیقی از تعداد افغان‌های مهاجر به این کشور اعلام نشده اما رسانه‌های آمریکایی و کلمبیایی می‌گویند این تعداد حدود چهار هزار نفر خواهد بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شهر محل اقامت شهروندان افغان، بوگوتا خواهد بود.

به نوشته افه، کلمبیا تنها کشور آمریکای لاتین که به طور موقت از مردم افغانستان میزبانی می‌کند، نخواهد بود. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، شماری از کشورها مایل به حمایت از افغان های «در معرض خطر» هستند.

علاوه بر کلمبیا، مکزیک، شیلی و کاستاریکا نیز آماده پذیرش پناهجویان افغان هستند.

«نستور اوردوس» مشاور سازمان بین‌المللی مهاجرت و مقام سابق اداره «مهاجرت کلمبیا» به روزنامه اِکسپکتادور بوگوتا گفت: پویایی سیاسی و اقتصادی جهان بسیار پیچیده است. اما حتی در این شرایط، یک بعد انسانی وجود دارد و آن حمایت از کسانی است که به آن نیاز دارند.

وی افزود: هر چند مقصد نهایی این افراد ایالات متحده است اما همین فرآیند انتقال ممکن است چندین ماه یا سال طول بکشد.

کلمبیا در حالی برای پذیرش مردم افغانستان و همکاری با دولت آمریکا در روند انتقال این افراد اعلام همکاری کرده است که این کشور با حدود دو میلیون جمعیت مهاجر، با معضل مهاجرت مواجه است. 

گروه طالبان روز یکشنبه هفته گذشته (۲۴ مرداد) وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. از آن تاریخ تا کنون روند پرشتاب خروج اتباع آمریکایی و غربی و برخی اتباع افغان از افغانستان آغاز شده است.


ت ت
کدخبر: 34804 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها