دزدی بزرگ نفتی انجام شد+جزییات

"مجاهد الصوفی" مدیر کل اجرایی شرکت فرآوری نفت یمن اعلام کرد که بیش از 267 میلیارد ریال (واحد پول یمن) از درآمدهای ماده سی 5 (مشتقات نفتی) در فاصله دو سال و نیم گذشته توسط مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی – اماراتی در استان مارب به سرقت رفته است.

دزدی بزرگ نفتی انجام شد+جزییات

به گزارش منیبان، به گفته الصوفی، 3 میلیون و 937 هزار و 300 بشکه از این ماده طی مدت مذکور در پالایشگاه صافر استان ماراب تولید شده که بیش از 267 میلیارد ریال یمن ارزش دارد. 

در پالایشگاه صافرِ استان مأرب روزانه 375/4 بشکه سی 5 به دست می‌آید؛ این ماده که عدد اکتینی پایینی دارد، با بنزین سوپر مخلوط می‌شود و به فروش می‌رسد.

استان مأرب به جهت فاصله کوتاه 173 کیلومتری از صنعا و برخورداری از بیشترین منابع نفتی یمن از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. بدین‌ترتیب پالایشگاه این استان بخش اعظم نیاز این کشور در حال جنگ به انرژی را تأمین می‌کند که از جمله می‌توان به ماده سی 5، محصول فرآوری شده از نفت خام اشاره کرد.

"محمد الصدیعی" مدیر مرکز مالی و اداری شرکت فرآوری نفت یمن نیز گفت که درآمدهای به‌ دست آمده از ماده سی 5 تنها بخش کوچکی از درآمدهای ملی است که به جیب طمع‌ورزان می‌رود.

سال گذشته در چنین روزی "احمد دارس" وزیر نفت و صنایع دولت نجات ملی اعلام کرد که مزدوران 18 میلیون بشکه نفت را در سال 2018 و 20 میلیون بشکه نفت را در سال 2019 به ارزش بیش از 300 میلیارد ریال یمنی غارت کردند و درآمدهایش را در حساب‌های بانکی‌شان واریز نمودند.

وی تأکید کرد که روزانه 7 تا 10 تانکر نفت از پالایشگاه صافر به ارزش 60 میلیون ریال غارت می‌شود.  این اعداد و ارقام صرف نظر از 9200 بشکه نفت، دیزل و مازوتی است که روزانه بیش از 600 میلیون ریال یمنی را به جیب مزدوران سرازیر می‌کند و مردمی که بر روی این گنج خوابیده‌اند، بهره‌ای از این سرمایه ملی ندارند.

گویا این سرمایه‌های چپاول‌شده از اشتهای سیری‌ناپذیر دولت مستعفی منصور هادی و هم‌پیمانانش چیزی کم نکرده و درخواست وام 665 میلیون دلاریِ دولت مستعفی هادی از صندوق بین‌المللی پول به بهانه تأمین هزینه‌های کاهش بحران اقتصادی نیز دلیلی بر این مدعاست؛ اموالی که به جای تأمین نیازهای مردم یمن در حساب‌های صاحب‌منصبان دولت مستعفی هادی و دیگر هم‌پیمانانشان انباشته می‌شود و روزبه‌روز این کشور قحطی‌زده را به صندوق بین‌المللی پول بدهکارتر می‌کند. 

ت ت
کدخبر: 35064 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها