کار کانادا در افغانستان تمام شد

با نزدیک شدن تاریخ خروج کامل نیروهای خارجی از افغاستان، یک فرمانده کانادیی روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور به عملیات تخلیه افراد از افغانستان خاتمه داده است.

کار کانادا در افغانستان تمام شد

به گزارش منیبان؛ از "واشنگتن پست"، ژنرال واین آیر سرپرست ستاد نیروهای دفاعی کانادا گفت: آخرین پرواز کانادا از فرودگاه کابل انجام شده است و تقریبا تمام پرسنل کانادایی از این کشور خارج شده‌اند. کشورهای متحد باید افغانستان را ترک کنند تا آمریکا به عملیات خود در این کشور خاتمه دهد. 

به گفته این مقام نظامی کانادا، این کشور با استفاده از پروازهای نظامی تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ نفر را از فرودگاه کابل خارج کرده است. 

آیر افزود: کنترل‌ها در اطراف فرودگاه کابل افزایش یافته است. طالبان اجازه نمی‌دهد کسی به راحتی عبور کند. در این مرحله عبور کسی از تمهیدات امنیتی بسیار سخت خواهد بود. درحال حاضر تمام کشورهای متحد آمریکا عملیات تخلیه پرسنل خود از فرودگاه کابل را متوقف کرده‌اند. 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ۱۷ تیرماه اعلام کرده بود ۳۱ اوت (۹ شهریور)  و در آستانه بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر بعنوان پایان حضور نظامیان کشورش خواهد بود. 

آمریکا و کشورهای غربی خواهان تمدید این زمان شده بودند اما طالبان اخطار داد که هرگونه ادامه حضور نیروهای غربی در افغانستان پس از ۳۱ اوت نقض توافق آمریکا و این گروه است. 

در همین حال روز پنجشنبه بر اثر دو انفجار در میان جمعیت حاضر در خارج از فرودگاه کابل حداقل ۱۱ نفر کشته شدند. 

ت ت
کدخبر: 35148 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها