نخست وزیر انگلیس:

اکثر قریب به اتفاق افراد از افغانستان خارج شده اند

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه با اشاره به اینکه وقت کمی برای خارج کردن همه پناهجویان افغان باقی مانده است اعلام کرد اکثر قریب به اتفاق افراد از افغانستان خارج شده‌اند.

اکثر قریب به اتفاق افراد از افغانستان خارج شده اند

به گزارش منیبان؛ از "اسکای نیوز"، نخست وزیر انگلیس پس از وقوع دو انفجار انتحاری در اطراف فرودگاه کابل و کشته شدن ۱۳ نفر و زخمی شدن ۶۰ نفر دیگر گفت: انگلیس تمام تلاش خود را برای خارج کردن همه افراد واجد شرایط انجام خواهد داد. 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ۱۷ تیرماه اعلام کرده بود ۳۱ اوت (۹ شهریور)  و در آستانه بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر بعنوان پایان حضور نظامیان کشورش خواهد بود. 

نخست وزیر انگلیس در این خصوص اعلام کرد ضرب الاجل آمریکا پایان کار نخواهد بود و انگلیس پس از این تاریخ نیز به تلاش‌های خود برای خارج کردن افرادی که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند ادامه خواهد داد. 

توافق اولیه خروج آمریکا از افغانستان در دولت ترامپ امضا شد. در این قرارداد دولت ترامپ موافقت کرد تا نیروهای خود را تا یکم ماه مه ۲۰۲۱ از افغانستان خارج کند. یکی از شرایط این توافق، صلح طالبان با دولت افغانستان و همچنین جلوگیری از فعالیت‌های گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش در خاک افغانستان بود. 

جو بایدن پس از انتخاب خود به عنوان رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد او مجبور است از این توافق پیروی کند، در غیر این صورت خطر افزایش درگیری‌ها با طالبان و اعزام تعداد بیشتری نیرو به افغانستان وجود دارد. وی همچنین تاریخ تکمیل خروج آمریکا از افغانستان را ۳۱ اوت اعلام کرد. 

خروج هراسان نیروهای غربی از افغانستان انتقادات زیادی را به دنبال داشته است و باعث ایجاد هرج و مرج گسترده در کابل و در خارج از فرودگاه بین المللی این شهر شده است.


ت ت
کدخبر: 35149 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها