عربستان از همکاری حرف زد!+جزییات

وزیر امور خارجه عربستان طی سخنانی در اجلاس منطقه ای حمایت از عراق گفت که آنچه در منطقه می گذرد، نیازمند افزایش سطح هماهنگی ها است.

عربستان از همکاری حرف زد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ فیصل بن فرحان همچنین بر حمایت از عراق و اقدام برای هر آنچه حافظ امنیت و ثبات عراق است تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی اظهار داشت که سعودی به حمایت از امنیت، ثبات و توسعه عراق پایبند است.

فیصل بن فرحان در ادامه سخنرانی اش گفت که عربستان سعودی از ثبات و تمامیت ارضی عراق حمایت می کند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه کنفرانس بغداد در زمانی برگزار می شود که منطقه به هماهنگی نیاز دارد، از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای دعوت او به این کنفرانس تشکر کرد.

وی پیوندهای بین عراق و عربستان سعودی را تاریخی و مبتنی بر منافع مشترک دانست و گفت که عربستان به اقدام برای تقویت ثبات در عراق ادامه می دهد.

فیصل بن فرحان گذرگاه عرعر را حامی اقتصادی دو کشور عنوان کرد و گفت که عربستان سعودی در جهت هماهنگی با عراق و کشورهای منطقه برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم حرکت می کند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش از تلاش های عراق در مبارزه با داعش و کنترل سلاح بی ضابطه و همچنین صلح و گفت وگو حمایت و بر حاکمیت عراق تاکید می کند.

بن فرحان با تاکید بر اینکه گفت وگو همان گزینه حل مشکلات در منطقه است، گفت که دیپلماسی عربستان سعودی مبتنی بر حمایت از صلح و جلوگیری از منازعات و گفت وگو است.

اجلاس حمایت منطقه ای از عراق ساعاتی قبل با حضور هیات هایی از همسایگان عراق و برخی کشورهای منطقه و جهان بجز سوریه در بغداد آغاز شد.

جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین  شرکت کنندگان در این اجلاس به شمار می رود و ریاست هیات ایرانی را در این اجلاس دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برعهده دارد.

در این اجلاس امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، شیخ تمیم امیر قطر، عبدالله دوم پادشاه اردن، حاکم دبی و وزیران خارجه سعودی و ترکیه هم حضور دارند.

عراق اعلام کرده است که این اجلاس با هدف کاهش تنش در منطقه و توسعه مناسبات اقتصادی و حل اختلافات میان کشورهای همسایه عراق برگزار می شود.


ت ت
کدخبر: 35460 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها