ناتو صدای روسیه را درآورد+جزییات

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مطلبی توام با کنایه، از نقش ناتو در وضعیت نابسامان بوجود آمده در افغانستان انتقاد کرد.

ناتو صدای روسیه را درآورد+جزییات

به گزارش منیبان، زاخارووا روز چهارشنبه در مطلبی در کانال تلگرام خود نوشت: مردم افغانستان هیچگاه سازمان فوق العاده خوب ناتو را از یاد نخواهند برد. 

 وی افزود: دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی وعده داده است که این پیمان نظامی هیچگاه کسانی را که موفق نشدند افغانستان را پس از خروج آخرین سرباز آمریکایی از این کشور ترک کنند، از یاد نخواهد برد. 

 زاخارووا ادامه داد: بنظر من، آنها (مردم افغانستان) هم دبیر کل ناتو و این سازمان بسیار فوق العاده را نیز فراموش نخواهند کرد. به قول الکساندر پوشکین شاعر و نویسنده معروف روس این کثیف ترین نمونه از کثیف ترین رسوایی است. 

  سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر نیز چندین بار از حضور نظامی و اشغالگری غربی ها در افغانستان که مشکلات فراوان برای مردم این کشور بوجود اورده، انتقاد کرده بود.

وی اخیرا از خودداری کشورهای غربی از قبول مسوولیت خود در مساله افغانستان انتقاد کرد.

  زاخارووا  در کانال یوتیوب سالاویو لایو گفت: غرب در مساله افغانستان موضع عجیبی اتخاذ کرده و مسوولیت در این مساله را بر دوش دیگران می گذارد.  

زاخارووا گفت: این موضع باتوجه به فرصتی که غرب برای نتیجه گیری در مساله افغانستان در ۱۰-۱۵ سال اخیر داشت، بسیار غیرعادی است.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: در زبان روسی ضرب المثلی داریم که در این مورد مصداق می یابد که چه کسی از اشتباه چه کسانی باید درس عبرت بگیرد.

 وی ادامه داد: باتوجه به اینکه روسیه از مدتها پیش به اروپا در مورد خطرهای دمکراسی کردن کشورهای شرقی به زور و پیامدهای فاجعه بار این گونه اقدامات هشدار داده بود شنیدن موضع کنونی کشورهای غربی عجیب است.

ت ت
کدخبر: 36069 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها