توافق مهم با میانجیگری روسیه انجام شد

ارتش سوریه و گروه‌های مسلح مستقر در درعا با میانجگیری روسیه بر سر پایان دادن به درگیری‌ها در شهر درعا واقع در جنوب سوریه به توافق رسیدند.

توافق مهم با میانجیگری روسیه انجام شد

به گزارش منیبان؛ به نقل از روسیا الیوم، کمیته امنیتی و نظامی وابسته به ارتش سوریه با گروه‌های مسلح و روسای شهر درعا درباره آتش بس و توقف درگیری‌ها در این شهر توافق کردند.

یک منبع درباره جزئیات توافق آتش بس به روسیا الیوم گفت: توافق آتش‌بس و آغاز عملیات خروج تروریست‌ها و مخالفان توافق، تحویل سلاح و قرار دادن مناطقی از "درعا البلد" در کنترل ارتش سوریه و روسیه» را شامل می‌شود.

منبع سوری همچنین گفت که این توافق قرار است طی دو روز آینده وارد مرحله اجرا شود.

وی تأکید کرد که این توافق حمایت دولت سوریه از تلاش‌ها برای حل مسالمت آمیز به منظور جلوگیری از خونریزی و اجتناب از راه‌حل‌های نظامی را اثبات می‌کند.

این توافق پس از آن به دست آمد که ارتش سوریه روز دوشنبه در پی فروپاشی مذاکرات با عناصر مسلح برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه تروریست ها در شهر درعا، حمله به مواضع عناصر مسلح در این منطقه را آغاز کرد.

در مدت اخیر تروریست های مستقر در درعا بارها به مواضع ارتش سوریه و مردم غیرنظامی حمله کرده اند که در اثر آن شماری از نظامیان و مردم سوریه کشته شده اند.


ت ت
کدخبر: 36070 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها