آلمان:

اروپا ائتلاف‌های نظامی برای مقابله با بحران ایجاد کند

آلمان از اتحادیه اروپا خواست ائتلاف‌های نظامی در بدنه اتحادیه ایجاد شود تا در مواقع بحرانی نیروی نظامی به محل اعزام کند.

اروپا ائتلاف‌های نظامی برای مقابله با بحران ایجاد کند

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری رویترز، آنه‌گرت کرامپ- کارن‌باوئر وزیر دفاع آلمان پس از دیدار با همتایان اروپایی خود در اسلوونی در صفحه توئیتر خود نوشت که در اتحادیه اروپا ائتلاف‌های خودخواسته می‌توانند پس از تصمیم جمعی اقدام لازم را انجام دهند.

تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ایجاد یک نیروی واکنش سریع بیش از یک دهه پیش ناکام ماند. به رغم اینکه یک نیروی هزار و ۵۰۰ نفره در سال ۲۰۰۷ ایجاد شد به علت وجود اختلاف نظر در مورد منابع مالی و بی میلی برای اعزام نیرو هیچ گاه مورد استفاده قرار نگرفت.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز امیدواری نسبت به طرح یک برنامه در ماه اکتبر یا نوامبر، تصریح کرد: بعضی اوقات وقایعی هستند که در تاریخ تغییر ایجاد می‌کنند و فکر می‌کنم افغانستان یکی از این موارد است.

بورل از اتحادیه اروپا خواست تا به سرعت یک نیروی قابل اعزام با حضور ۵ هزار سرباز بمنظور کاهش وابستگی به ایالات متحده آمریکا ایجاد شود. بن والاس وزیر دفاع انگلیس در اظهارنظری جنجال‌برانگیز ضمن اشاره به خروج سراسیمه نیروهای خارجی از افغانستان تصریح کرد که ایالات متحده دیگر یک ابر قدرت نیست.

پیشنهاد از جانب آلمان به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی در اتحادیه اروپا به تصمیم جمعی اعضای اتحادیه اروپا بستگی دارد اما تمام ۲۷ عضو لزوما نباید نیروهای خود را اعزام کنند.

یک نیروی واکنش سریع اکنون با وجود خروج انگلیس به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ نظامی از اتحادیه اروپا محتمل‌تر به نظر می‌رسد. دیپلمات‌های اتحادیه اروپا می‌گویند آنها خواستار یک توافق نهایی برای ساختار و بودجه تا ماه مارس است.

وزیر دفاع آلمان گفت که سوال اصلی این است که آیا اتحادیه اروپا یک واحد نظامی جدید ایجاد می‌کند؟

وزیر دفاع اسلوونی نیز در همین حال اعلام کرد که نیروی واکنش سریع می‌تواند بین ۵ هزار تا ۲۰ هزار نیرو داشته باشد اما اعزام آنها نباید وابسته به تصمیم جمعی ۲۷ عضو اتحادیه اروپا باشد.

ت ت
کدخبر: 36175 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها