رفتار خصمانه آمریکا انجام این کار را به خطر می‌اندازد!

یک مقام ارشد چینی به جان کری نماینده آمریکا در امور آب و هوایی گفت که ادامه رفتار خصمانه آمریکا در مسائل مختلف می‌تواند همکاری در مبارزه با تغییرات اقلیمی را به خطر بیاندازد.

رفتار خصمانه آمریکا انجام این کار را به خطر می‌اندازد!

به گزارش منیبان؛ روزنامه وال استریت ژورنال، با اینحال کری می‌گوید که مذاکرات کاری در آستانه برگزاری نشست آب و هوایی در ماه نوامبر سازنده بود.

نماینده آمریکا در امور آب و هوایی در جریان سفر دو روزه به شهر بندری تیانجین در شمال چین چندین بار هشدارهایی از سوی میزبان دریافت کرده که همکاری اقلیمی نمی‌تواند جدا از روابط ژئوپلیتیکی بین دو کشور باشد.

روز پنجشنبه وانگ یی وزیر خارجه چین در ملاقات با کری در امور آب و هوایی هشدار داد که وخامت روابط دو کشور می‌تواند همکاری آنها را در حوزه تغییرات اقلیمی تضعیف کند.

اختلاف های تجاری، مسایل فناوری و نقض حقوق بشر در چین از جمله موضوع هایی  هستند که به روابط دو کشور آمریکا و چین آسیب رسانده است اما دو طرف بحران آب و هوایی را به عنوان حوزه ای که می توان بر سر آن همکاری کرد به رسمیت شناخته اند.

ونگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در یک نشست خبری روزانه گفت: چین و آمریکا اختلاف هایی بر سر موضوع های مختلفی دارند اما ما همچنین منافع مشترکی در حوزه هایی مانند تغییرات آب و هوایی داریم. هر دو کشور باید بر اساس احترام متقابل با یکدیگر مذاکره و ارتباط برقرار کنند و همکاری متقابل سازنده‌ای داشته باشند.

چین بزرگترین مصرف کننده سوخت زغال سنگ است و تقریبا ۶۰ درصد از برق خود را از سوخت فسیلی به دست می‌آورد؛ از این رو بزرگترین منبع تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان محسوب می شود. این کشور قصد دارد نیروگاه های بیشتری را که سوخت زغال سنگ استفاده می‌کنند احداث کند اما در عین حال تلاش می کنند استفاده از سوخت زغال سنگ را کاهش دهد.

پکن به انتشار گازهای گلخانه‌ای در آمریکا به عنوان عامل مقاومت این کشور در کاهش چنین گازهایی اشاره کرده و در عین حال پیشرفت هایی نیز در بخش استفاده از برق خورشیدی و دیگر منابع انرژی تجدید شدنی داشته است.


ت ت
کدخبر: 36178 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها