درخواست عجیب طالبان از این مقام اروپایی+جزییات

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه بیلد گفت: طالبان از صدر اعظم آلمان دعوت کرده است تا به افغانستان سفر کند.

درخواست عجیب طالبان از این مقام اروپایی+جزییات

به گزارش منیبان، مجاهد در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد گفت: ما با نمایندگان آلمان صحبت کردیم و فرستاده ویژه آنها از دفتر سیاسی ما در دوحه دیدن کرد. من مطمئن هستم که آنها پیام ما را به خانم مرکل رساندند.  

وی  در ادامه افزود: ما می خواهیم یک محیط کاملاً امن در افغانستان ایجاد کنیم. محیطی که توسط همه کشورها مورد قبول قرار گیرد و سران کشورها و دولت ها به آن اعتقاد داشته باشند.  شما باید از کشور ما دیدن کنید و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مورد استقبال بسیار گرم خواهد شد، از دیدن شما بسیار خوشحال خواهیم شد.  

سخنگو طالبان همچنین تاکید کرد که هدف طالبان برقراری روابط رسمی با برلین است.

مجاهد خاطر نشان کرد: اولا ما دوست داریم رابطه خوبی با آلمان داشته باشیم، امارت اسلامی افغانستان دولت مورد نظر برای همه افغان ها خواهد بود و بنابراین ما می خواهیم که دولت آلمان بهترین روابط دیپلماتیک را با دولت جدید ما داشته باشد.

سخنگوی طالبان گفت: ثانیاً ما دوست داریم که آلمان تا آنجا که ممکن است از ما در حوزه بشردوستانه حمایت و به ما کمک کند، ما همچنین در مراقبت های بهداشتی، آموزشی و زیرساخت ها به کمک نیاز داریم.  

سخنان سخنگوی طالبان در حالی عنوان می شود که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز یکشنبه خواستار مذاکره با طالبان در مورد نحوه خروج افراد و شهروندان آلمانی از افغانستان شد.

مرکل ضمن ابراز خرسندی از این‌که فرودگاه کابل فعالیت خود را از سر گرفته، اعلام کرد که آلمان خواستار مذاکره با طالبان در مورد نحوه خروج کارکنان پیمانی که برای آلمان کار می‌کنند، است.

صدر اعظم آلمان افزود  که سازمان‌های بین المللی باید قادر به بهبود وضعیت بشردوستانه در افغانستان باشند.

طالبان پس از دو هفته به قدرت رسیدن در افغانستان، همچنان در تلاش برای تشکیل دولت است.

ت ت
کدخبر: 36957 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها