رئیس‌جمهور آمریکا انگلیس را نگران کرد/ بایدن خطرناک تر از طالبان است!

یک افسر ارشد باسابقه انگلیس ضمن انتقاد شدید از سیاست جو بایدن در قبال خروج از افغانستان، عنوان کرد: بایدن بیشتر از طالبان برای غرب خطرناک‌تر است.

رئیس‌جمهور آمریکا انگلیس را نگران کرد/ بایدن خطرناک تر از طالبان است!

به گزارش منیبان؛ "تِرِور کالت" افسر باسابقه و بازنشتسته ارتش انگلیس در مصاحبه با تارنمای "واشنگتن اگزمینر" گفت که از طرح بایدن برای خروج از افغانستان شوکه شده و جنگ ۲۰ ساله را یک اقدام بیهوده کامل خواند.

ترور کالت که پیشتر به دلیل فعالیت‌های نظامی اش از سوی ملکه انگلیس و جورج بوش پسر رئیس جمهوری سابق آمریکا نشانه افتخار دریافت کرده، افزود: از زمان حادثه ۱۱ سپتامبر و پس از آن جنگ در افغانستان حدود ۶۵۰۰ نفر در این رابطه کشته شدند و ما حتی یک دستاوردی نداشتیم.

وی افزود: بایدن در کمتر از ۲۴ ساعت تمامی آنچه را که در ۲۰ سال انجام شد، از بین برد.

این افسر ارشد باسابقه انگلیس که عضو تیم عملیات های ویژه بود، خاطر نشان کرد: بایدن بی‌کفایت‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکاست. او با ترویست ها همراهی کرده است. کاخ سفید دوست غرب نیست. وقتی بایدن رئیس جمهور آمریکا، این خطری محسوب می شود.

کالت برای حدود ۲۱ سال در بوسنی، عراق و افغانستان فعالیت داشته و ملکه انگلیس یکی از بالاترین نشان های افتخار انگلیس را به وی اهدا کرده است.

این افسر نظامی باسابقه انگلیس در ادامه گفت که وی با شمار زیادی از مقامات نظامی و افسران عملیات های ویژه انگلیس در مورد بایدن صحبت کرده و همگی متفق‌القول اعلام کردند که استدلال و منطق رئیس‌جمهور آمریکا را در مورد طرح خروج از افغانستان درک نمی‌کنند.

کالت افزود: ما معتقدیم که بایدن بیش ار طالبان برای غرب تهدید محسوب می شود. بدون شک بایدن به ما خیانت کرده است.

پس از ۲۰ سال اشغال نظامی آمریکا و متحدانش در افغانستان، وضعیت توسعه انسانی این کشور در شرایطی بدتر از سال ۲۰۰۱ قرار دارد. درصد افراد زیر خط فقر از ۳۳.۷ به ۷۲ درصد افزایش یافته و زمین های زیر کشت خشخاش با افزایش بیش از صد درصد، از ۷۴ هزار هکتار به ۱۶۳ هزار هکتار رسیده است.

این جنگ ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد دلار هزینه و حدود ۲ هزار و ۵٠٠ کشته روی دست آمریکا گذاشت و خروج شتابزده و آشوب زده آمریکا از افغانستان به اعتبار و موقعیت بین‌المللی واشنگتن آسیب بزرگی زد.


ت ت
کدخبر: 37093 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها