برنامه جدید پاکستان برای افغانستان+ جزییات

دولت پاکستان از برنامه اعزام ۳ فروند هواپیمای سی-۱۳۰ حامل کمک‌های بشردوستانه شامل غذا و دارو برای مردم افغانستان گفت.

برنامه جدید پاکستان برای افغانستان+ جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از منابع رسمی پاکستان، دولت این کشور تصمیم به ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان گرفته است.

وزارت امور خارجه پاکستان چهارشنبه شب در اطلاعیه‌ای افزود: ۳ فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی با محموله‌های غذا و دارو به افغانستان اعزام می‌شود.

در این بیانیه آمده است که پس از ارسال نخستین بخش از کمک‌های فوری از طریق هوا، تامین دیگر کمک‌های بشردوستانه به افغانستان از طریق مسیرهای زمینی میان دو کشور ادامه خواهد یافت.

دولت پاکستان اعلام کرد که این کشور به تمام تلاش خود را برای کمک به برادران افغانستانی در شرایط چالش برانگیز ادامه خواهد داد و  از جامعه بین المللی نیز می خواهد تا نقش خود را در کمک به مردم افغانستان برای جلوگیری از بحران انسانی احتمالی ایفا کند.

پیشتر وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به تشکیل دولت موقت در افغانستان اعلام کرد که اسلام‌آباد همچنان تحولات درحال تغییر در این کشور را از نزدیک دنبال می‌کند و امیدوار است که تمامی اقدام ها بر پاسخگویی به نیازهای فوری مردم افغانستان متمرکز شود.

در عین حال سخنگوی دولت پاکستان گفت که هنوز اعلام موضع و واکنش به تشکیل دولت موقت توسط طالبان در افغانستان زود بوده و اسلام‌آباد در حال بررسی‌ تمامی تحولات است.

وزیر امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه طی سخنرانی در نشست مجازی وزیران امور خارجه کشورهای مختلف به میزبانی آمریکا و آلمان نسبت به بحرانی انسانی در افغانستان و قحطی در این کشور هشدار داد و از جامعه جهانی خواست تا برای حمایت از مردم افغانستان و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی آن نقش آفرینی کنند.


ت ت
کدخبر: 37352 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها