زمان تحویل جت‌های جنگی فرانسوی مشخص شد

نیروی هوایی هند ۳ فروند جت جنگنده فرانسوی را هر ماه تا ماه دسامبر سال جاری به عنوان بخشی از معامله ۳۶ هواپیمای جنگی میان دو کشور تحویل می گیرد.

زمان تحویل جت‌های جنگی فرانسوی مشخص شد

به گزارش منیبان؛ از نشریه « اورآسیا تایمز »،  قرار است ۳ فروند جت جنگی ساخت شرکت فرانسوی « دسالت » روز ۱۳ اکتبر ( ۲۱ مهر ) به پایگاه هوایی « جامناگار » وارد شود. در سال ۲۰۱۵، هند و فرانسه قراردادی به ارزش ۹.۴ تریلیون دلار برای ۳۶ فروند هواپیمای جنگی امضا کردند. 

در حال حاضر، فرانسه تصمیم گرفته است که هر ماه ۳ فروند از این جت های جنگی را تا ۳ ماه آینده به هند تحویل دهد. آخرین هواپیمای جنگی ( سی و ششمین ) در ژانویه ۲۰۲۲ آماده تحویل خواهد بود.

برپایه این گزارش، ۲۶ جنگنده که در حال حاضر در نیروی هوایی هند و  میان دو گردان هوایی واقع در « هاریانا آمبالا » و « هاسیمارای بنگال غربی » تقسیم شده اند و پایگاه هوایی « جامناگارا » در « گوجارات » آماده تحویل گرفتن این ۳ جنگنده در ماه اکتبر می باشد. محموله های ۳ تایی بعدی به ترتیب در ماه های نوامبر و دسامبر وارد هند خواهند شد. 

این جنگنده از نسل ۴-۵ جت های فرانسوی است و به دلیل گنجایش و ظرفیت اصابت دقیق و برتری های هوایی اش بسیار مشهور و زبانزد است. این جنگنده دامنه و برد جنگی از ۷۸۰ تا هزار و ۶۵۰ کیلومتر  با توجه  به هدف مورد نظر دارد و با رشته ای از اسلحه ها، رادارها و سیستم های الکترونیکی تجهیز و مسلح می شود. این جنگنده ها همچنین قابلیت استفاده در نقش های بازدارندگی حملات هسته ای را دارند. 

با وجود اینکه جنگنده های فرانسوی از تمام پایگاه های هوایی سراسر کشور هند بر اساس نیاز  قابل استفاده می باشند اما در حال حاضر قرار است این جنگنده ها  رسما در پایگاه هوایی « هاسیمارا » تحت فرماندهی نیروی هوایی شرقی و در « آمبالا » تحت نظر فرماندهی نیروی غربی باشند. 

ت ت
کدخبر: 37715 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها