جنگ ادعایی واشنگتن با تروریسم آمریکایی ها را بدبین‌تر کرده است!+ جزییات

نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که با گذشت ۲۰ سال از جنگ ادعایی آمریکا با تروریسم، اکثر آمریکایی ها بر این باورند که کشورشان در مسیر غلطی حرکت می‌کند.

جنگ ادعایی واشنگتن با تروریسم آمریکایی ها را بدبین‌تر کرده است!+ جزییات

به گزارش منیبان، تارنمای شبکه خبری سی ان بی سی نوشت: قبل و بالافاصله بعد از حملات یازده سپتامبر، آمریکایی ها در خصوص مسیری که کشورشان در آن حرکت می کرد نسبتا خوشبین بودند و تقریبا دیدگاه های مثبتی نسبت به دو حزب اصلی آمریکا دموکرات ها و جمهوریخواهان داشتند و بر این باور بودند که کشورشان متحد و یکپارچه است.

اکنون با گذشت ۲۰ سال از جنگ با تروریسم در افغانستان، بیش از ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی فکر می کند که کشورشان در مسیر درستی حرکت نمی کند، رتبه دو حزب سیاسی اصلی در کشورشان منفی شده است و تقریبا بیشتر مردم آمریکا بر این باورند که کشورشان دچار تجزیه و دو دستگی شده است.

نظرسنجی ان بی سی نیوز و نظرسنجی های دیگر انجام شده قبل و بعد از حملات ۱۱ سپتامبر و نظرسنجی هایی که این روزها بعد از جنگ عراق و افغانستان انجام می شوند این نتیجه را تایید می کند. این نتایج همچنین بعد از دو قطبی گرایی سیاسی، انتخابات های جنجال برانگیز در این کشور و همه گیری مرگبار کرونا که آمریکایی ها را بر سر مسائلی همچون استفاده کردن یا نکردن از ماسک و تزریق واکسن دچار تفرقه کرده است بدست آمده اند.

بر اساس نظرسنجی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال در ژوئن ۲۰۰۱ چند ماه بعد از تصمیم دیوان عالی آمریکا برای تایید جورج بوش در کاخ سفید ۴۳ درصد از همه آمریکایی ها گفتند کشورشان در مسیر درستی حرکت می کند و ۳۹ درصد خلاف این نظر را داشتند.

سپس در نظرسنجی انجام شده بعد از حملات یازده سپتامبر ۷۲ درصد مردم آمریکا گفتند که کشورشان در مسیر درستی حرکت می کند و فقط ۱۱ درصد خلاف این نظر را داشتند.

اما امروز، این نتایج معکوس شده است فقط ۲۹ درصد می گویند فکر می کنند کشورشان در مسیر درستی حرکت می کند و ۶۳ درصد می گویند بر این باورند که کشورشان در مسیر درستی حرکت نمی کند.

دیدگاه های مردم آمریکا در خصوص دو حزب اصلی سیاسی در این کشور نیز از الگوی مشابهی پیروی می کند.

در نظرسنجی ماه ژوئن ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال ۴۶ درصد از مردم نظرمثبتی نسبت به حزب جمهوریخواه داشتند و نظر ۲۸ درصد از آنها منفی بود. در خصوص حزب جمهوریخواه دیدگاه ۴۳ درصد از مردم نسبت به این حزب مثبت و ۳۵ درصد منفی بود.

در نظرسنجی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال در سال ۲۰۰۱ یعنی چند ماه بعد از حملات یازده سپتامبر ۴۸ درصد از مردم دیدگاه مثبتی نسبت به حزب دموکرات داشتند و ۲۳ درصد نگاهی منفی به این حزب داشتند. در رابطه با جمهوریخواهان نسبت دیدگاه های مثبت و منفی نسبت به این حزب ۵۶ و ۲۲ درصد بود.

اما امروز رتبه بندی هر دو حزب پایین آمده است. بر اساس نظرسنجی آوریل ان بی سی نیوز ۳۹ درصد از مردم دیدگاهی مثبت به حزب دموکرات دارند و ۴۱ درصد نگاهی منفی به این حزب دارند. در مقابل ۳۲ درصد مردم دیدگاه مثبتی نسبت به حزب جمهوریخواه دارند و در حالی که ۴۶ درصد از مردم نگاهی منفی به این حزب دارند.

اما در خصوص وحدت و انسجام مردمی،در نظرسنجی دسامبر ۱۹۹۸ همزمان با استیضاح بیل کلینتون رئیس جمهوری وقت آمریکا  ۳۴  درصد آمریکایی گفتند کشورشان متحد است اما ۶۲ درصد نظری مخالف این امر را داشتند

بعد از حملات یازده سپتامبر نظرسنجی گالوپ، سی ان ان و یو اس اس تودی نتایج عکسی را نشان داد. در نوامبر ۲۰۰۱ وقتی همین سوال از مردم آمریکا پرسیده شد هفتاد و چهاردرصد گفتند که کشورشان دچار همبستگی و وحدت است اما ۲۴ درصد کشور را دچار تفرقه می دانستند.

اما وقتی همین امسال خبرگزاری آسوشیتدپرس همین سوال را پرسید فقط ۱۱ درصد آمریکایی ها گفتند اتحاد و وحدت ملی در کشورشان وجود دارد و ۸۸ درصد کشور را بشدت دچار تفرقه می دانستند.

نظرسنجی روز جمعه سی ان ان نیز نشان داده که تقریبا ۷۰ درصد امریکایی در خصوص وضعیت کنونی کشورشان بدبین هستند که این بدبینی همزمان با افزایش نگرانی درباره کووید-۱۹، افزایش جرم و جنایت در آمریکا و وضعیت اقتصادی افزایش یافته است.


ت ت
کدخبر: 37775 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها