در زمینه تولید واکسن؛

روسیه برای همکاری با آمریکا اعلام آمادگی کرد+جزییات

کریل دمیتریف رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (دست اندر کار تامین مالی طرح تولید واکسن اسپوتنیک وی) برای همکاری با آمریکا در تولید مشترک واکسن کرونا اعلام آمادگی کرد.

روسیه برای همکاری با آمریکا اعلام آمادگی کرد+جزییات

به گزارش منیبان؛ دمیتریف روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ گفت: تلفیق اجزای واکسن اسپوتنیک وی با واکسن های آمریکایی مدرنا و فایزر این واکسن ها را موثرتر می کند. 

وی افزود: با چنین تلفیقی از واکسن ها می توان بطور موثرتر با انواع تغییر ماهیت یافته ویروس کرونا مبارزه کرد.

 رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت: ما بر این باوریم که فقط با همکاری می توانیم بطور موثرتر با کرونا مبارزه کنیم و روسیه برای چنین تعاملی با شرکت های داروسازی آمادگی دارد. 

دمیتریف گفت: اما غالبا واکسن روسی اسپوتنیک وی با موانع ایجاد شده از سوی شرکت های داروسازی (غربی) مواجه می شود. 

وی در ادامه تصریح کرد که بسیاری از کشورها خواهان دریافت واکسن اسپوتنیک وی هستند و این واکسن تاکنون در ۳۱ کشور ثبت شده است اما تعدادی از شرکت های داروسازی تلاش می کنند با این واکسن مبارزه کنند.

مقام روس گفت: این شرکت ها سعی دارند واکسن اسپوتنیک وی را بدنام کرده و از این راه رقیب خود را از بین ببرند. 

وی افزود: در همین حال بخاطر ناتوانی از مقابله با این واکسن، طرف های غربی به استدلال های سیاسی و ژئوپلیتیکی متوسل می شوند و می گویند واکسن اسپوتنیک خوب و موثر است اما آن را تهیه نکنید چون ساخت روسیه است. 

روسیه نخستین کشور در جهان بود که واکسن کووید- ۱۹ را با نام «اسپوتنیک وی» ثبت کرد که میزان مصونیت زایی آن ۹۱ درصد اعلام شده است. .

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است.

این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰(مرداد) به ثبت رسید.

تاکنون سه میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی تولید شده است.  

واکسیناسیون کرونا در مسکو با واکسن اسپوتنیک وی از روز ۵ ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ (۱۵ آذر ماه) و در سراسر روسیه از روز ۱۵ همان ماه (۲۵ آذر) با توزیع یک و نیم میلیون دوز واکسن اسپوتنیک روی پزشکان و معلمان آغاز شد.


ت ت
کدخبر: 3788 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها