مسوول حادثه 11 سپتامبر این کشور است!

فرانتس کلینتسویچ عضو شورای عالی حزب حاکم روسیه واحد اعلام کرد: خود آمریکا با حمایت از گروه های تروریستی باعث بروز حادثه ۱۱ سپتامبر شد.

مسوول حادثه 11 سپتامبر این کشور است!

به گزارش منیبان، کلینتسویچ در سخنانی که روز یکشنبه در تارنمای روسی «دیسکاور ۲۴» منتشر شد، اظهار داشت: ایالات متحده به حمایت و تغذیه مالی و تسلیحاتی گروه های داعش، طالبان و القاعده پرداخته است و به همین خاطر فقط این کشور مسوولیت کامل حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ را برعهده دارد.  

وی افزود: من این مساله و مسوولیت آمریکا در حادثه ۱۱ سپتامبر را که بر اثر آن سه هزار نفر در نابودی برج های دوقلو در نیویورک جان باختند را درک می کنم. این یک حمله تروریستی بی سابقه بود.

کلینتسویچ که چند سال سناتور شورای فدراسیون و معاون کمیسیون امور امنیت و دفاع این مجلس روسیه بود، خاطرنشان کرد: تروریست ها حتی با داشتن منابع مالی بزرگ بدون حمایت گسترده نمی توانستند این حمله تروریستی را تدارک ببینند.

وی این سوالات را مطرح کرد که چه کسی از تروریست ها حمایت کرد؟ کدام یک از سازمان های اطلاعاتی این حمایت را کردند؟

به گفته کلینتسویچ ممکن است سازمان های اطلاعاتی آمریکا در حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر از تروریست ها حمایت نکردند اما این واقعیت دارد که سازمان های اطلاعاتی آمریکا از تدارک چنین عملی اطلاع داشتند اما هیچ اقدامی نکردند.

عضو شورای عالی حزب روسیه واحد گفت: آنها اقدامی برای پیشگیری از حملات تروریستی نکردند زیرا می خواستند فرایندهای آینده را مدیریت کنند و می دانستند که از دست دادن این افراد در حادثه تروریستی در مقایسه با منافع استراتژیکی که بدست می آوردند، ناچیز است.

کلینتسویچ معتقد است که همه کشورهای جهان باید متحد شوند و چهره واقعی ایالات متحده آمریکا ارا نشان دهند. این کشور سالهای متمادی از کشورهای خاورمیانه سودجویی کرده و گروه های تروریستی مختلف ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: آمریکا چندین جنگ در منطقه به راه انداخت و خود گرفتار یک حمله تروریستی بزرگ شد که اتباع آمریکایی بیگناه قربانی شدند.  

به گفته کلینتسویچ، مردم جهان باید از همه اعمال سودجویانه آمریکا که پیامدهای فاجعه بار به همراه می آورد، اطلاع داشته باشند.  

در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، ۱۹ تروریست، چهار هواپیمای مسافری را که از فرودگاه نیوآرک نیوجرسی، بوستون و واشنگتن عازم سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس بودند، ربودند. هواپیمایی که عازم لس‌آنجلس بود در ساعت ۸.۴۶ دقیقه صبح به وقت محلی به یکی از برج‌های دو قلوی نیویورک برخورد کرد. ۱۷ دقیقه بعد، دومین هواپیمای ربوده شده متعلق به "یونایتد ایرلاینز" به برج جنوبی خورد و سومین هواپیما هم به ساختمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اصابت کرد. چهارمین هواپیما اما در پنسیلوانیا سرنگون شد.

کشته‌شدگان این دو حمله، دو هزار و ۹۷۴ تن بودند که با در نظر گرفتن ۱۹ هواپیماربا، شمار کشته‌های این حملات به دو هزار و ۹۹۳ نفر رسید.

ت ت
کدخبر: 37901 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها