چالش جدید گریبانگیر بایدن شد

جمهوریخواهان کنگره آمریکا با انتقاد از اقدامات اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اجباری کردن واکسیناسیون علیه کرونا، تلاش می کنند این موضوع را به همه پرسی درباره عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری در آستانه انتخابات میان دوره ای سال آینده میلادی تبدیل کنند.

چالش جدید گریبانگیر بایدن شد

به گزارش منیبان، جمهوریخواهان با بیان این که این دستور بایدن با ارزش های آمریکایی مغایرت دارد وعده دادند جلوی این اقدام رئیس جمهوری آمریکا بایستند.

جمهوریخواهان تلاش می کنند از جوانب مختلفی دستور بایدن درباره واکسیناسیون اجباری را به چالش بکشند که شامل ارائه پیشنهادهایی برای قوانینی برای منع چنین الزاماتی و نیز اقدامات قانونی است.

با این وجود، نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثر آمریکایی از بایدن  و  شرط واکسیناسیون اجباری در محیط های کاری، هواپیماها، رستوران ها و مراسم هایی که در آنها جمعیت بزرگی حضور دارند، حمایت می کنند.

هیل نوشت: هر چند مخالفت جمهوریخواهان با شرط واکسن مممکن است بازتاب دیدگاه های حزبی آنها باشد اما این خطر را نیز دارد که اولویت قائل شدن برای حقوق مخالفان واکسن در این مقطع زمانی بازتاب دیدگاه طیف اقلیتی از جمعیت آمریکا باشد.

در آمریکا حدود ۷۵ درصد از جمعیت بزرگسال دستکم یک دز از واکسن را دریافت کرده اند و ۶۴ درصد به طور کامل واکسینه شده اند.

جمهوریخواهان بیشتر به این استدلال گرایش دارند که نباید مردم وادار به واکسن زدن شوند.

بایدن اعلام کرده همه شرکت های خصوصی با ۱۰۰ پرسنل یا بیشتر باید واکسن بزنند یا هفتگی تست کرونا از آنها گرفته شود. همچنین قصد دارد واکسن را برای کارمندان و پیمان کاران فدرال اجباری کند. همچنین مشوق هایی را برای اجباری کردن واکسن یا تست کرونا هنگام ورود به برخی مراسم ها تعیین کرده است.

ران مک دنیل رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان وعده داده که دولت بایدن را به دلیل اجباری کردن واکسن تحت پیگرد قانونی قرار دهند و بایدن را به دروغگویی متهم کرده است  و گفته بایدن در زمان کمپین های انتخاباتی اش وعده داده بود از اجباری کردن واکسن خودداری کند.

نتایج نظرسنجی جدید گالوپ نشان داده که ۵۳ تا ۶۳ درصد آمریکایی از شرط واکسن در سفرهای هوایی، رستوران ها و ادارات حمایت می کنند.

نظرسنجی موسسه نورک و خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نشان داده که نیمی از آمریکایی ها از طرح شرط واکسن در مکان های اداری حمایت می کنند و ۵۹ درصد با بازگشت دانش آموزان به مدارس از دستور مشابهی در واکسیناسیون معلمان حمایت می کنند.  

بایدن افرادی را که از واکسن زدن خودداری می کنند مسئول طولانی شدن دوران کرونا می داند و می گوید خودداری آنها، برای همه ما هزینه دارد و صبر ما به سر آمده است.کرونا تاکنون در آمریکا ۴۱ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۶۶۸ نفر را مبتلا کرده است. این بیماری باعث از دست رفتن جان ۶۷۷ هزار و ۷۳۷ نفر در این کشور شده است.


ت ت
کدخبر: 37981 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها