یونان این موضع سخت را در قبال پناهجویان افغان گرفت!

سلطه طالبان بر افغانستان نگرانی ها درباره تکرار بحران مهاجرت در سال ۲۰۱۵ را تکرار کرده است و کشورهایی مانند یونان را بر آن داشته تا با استمداد از اتحادیه اروپا مانع از ورود پناهجویان افغان به این کشور شوند.

یونان این موضع سخت را در قبال پناهجویان افغان گرفت!

به گزارش منیبان، خبرگزاری رویترز به نقل اظهارات روز یکشنبه نخست وزیر یونان نوشت: این کشور به دنبال جلوگیری از موج جدید پناهجویان افغان است که از حکومت طالبان فرار می کنند و به کمک بیشتر اتحادیه اروپا در بحث مهاجران و پناهندگان نیاز دارد.

در بحران مهاجرت سال ۲۰۱۵، حدود یک میلیون پناهجوی سوری، عراقی و افغان با عبور از ترکیه و ورود به یونان تلاش کردند خود را به اروپا برسانند. از آن زمان به بعد اتحادیه اروپا درباره مقررات جدید اختلاف داشته است و هنوز درباره توافق مهاجرتی جدیدی به نتیجه نرسیده است.

کریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان در یک کنفرانس خبری گفت: باز هم می گویم،کشورهای اروپایی نمی توانند بر این باور باشند که یونان می تواند این مشکل را به تنهایی حل کند و این مساله آنها را اصلا نگران نمی کند زیرا آنها می توانند مرزهای خود را سخت حفظ کنند و آن را ببندند.

یونان اعلام کرده که نمی خواهد بار دیگر به دروازه ورود اروپا تبدیل شود.

نخست وزیر یونان گفت: دولت این کشور در رابطه با کمک مالی حمایت اتحادیه اروپا را دریافت کرده اما از نظر گارد ساحلی، پلیس و نیروهای مسلح ما تنها هستیم.

یونان با کشیدن حصار دور اردوگاه های مهاجران و نیز تکمیل کشیدن حصار در منطقه اوروس نزدیک مرز ترکیه به طول ۴۰ کیلومتر، موضع سختی را در قبال مهاجران و پناهجویان اتخاذ کرده است.

همچنین مناقصه هایی را برای ایجاد تاسیسات نگهداری پناهجویان و مهاجران در جزایر نزدیک ترکیه اغاز کرده  که با انتقادهای گروه های حقوق بشری مواجه شده است.

نخست وزیر یونان همچنین گفت ما با موج جدید پناهجویان از افغانستان مواجه هستیم و یونان می تواند در صورت نیاز حصار مرزی در نزدیک مرز ترکیه موسوم به اوروس را گسترش دهد.


ت ت
کدخبر: 38157 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها