حمایت قاطع پوتین از تصمیم جدید ایران+جزییات

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت: مسکو همیشه از مشارکت تمام عیار ایران در این سازمان حمایت می کند.

حمایت قاطع پوتین از تصمیم جدید ایران+جزییات

به گزارش منیبان، پوتین روز جمعه در اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت: روسیه از تصمیم برای آغاز مراحل پذیرفتن ایران به عنوان عضو سازمان همکاری شانگهای حمایت می کند زیرا همواره خواهان مشارکت کامل این کشور در سازمان شانگهای بوده است. 

وی ادامه داد: ما همه اهمیت فراوان برای مسائل مربوط به همکاری سازمان همکاری شانگهای با کشورهایی که سعی در برقراری روابط و گفت و گوهای صریح و کامل با سازمان ما دارند و امکان برای مشارکت و پیوستن به کار آن را بررسی می کنند، قائل هستیم. 

رئیس جمهوری روسیه گفت: در این رابطه روسیه از تصمیم مطرح شده در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای برای اغاز تشریفات پذیرفتن جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو این سازمان حمایت می کند.

وی افزود: ما همواره از مشارکت کامل ایران در کار سازمان همکاری شانگهای حمایت کردیم و به این نکته توجه داشتیم که این کشور نقش مهمی در منططقه اورسیا ایفا می کند و از مدتها پیش بطور سود مند با سازمان شانگهای همکاری می کند.

 رئیس جمهوری چین در نشست سازمان شانگهای در تاجیکستان گفت که در نشست امروز، ایران به عنوان عضو کامل سازمان همکاری شانگهای پذیرفته می‌شود.

ت ت
کدخبر: 38820 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها