یک سال رفاقت امارات با اسرائیل این نتیجه را در برداشت!

یک سال از قرار داد ننگین سازش میان سران دو کشور کوچک عربی حاشیه خلیج فارس یعنی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی می‌گذرد و نتیجه آن فقط وادادگی و سرسپردگی مقامات امارات به صهیونیست‌ها و در مقابل خیانت ابوظبی به مسلمانان بوده است.

یک سال رفاقت امارات با اسرائیل این نتیجه را در برداشت!

به گزارش منیبان؛ سال گذشته در ۲۵ شهرور ۱۳۹۹ سران دو کشور امارات و بحرین در کاخ سفید و با دلالی "دونالد ترامپ" رییس جمهوری سابق آمریکا با رژیم اشغالگر قدس سازش کردند، رژیمی که از زمان تاسیس (۱۹۴۸) تاکنون حتی برای لحظه‌ای هم دست از جنایت علیه فلسطینیان و مسلمانان بر نداشته است.

از زمان امضای قرارداد سازش میان "بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با امارات، مقامات ابوظبی برای رضایت سران رژیم اشغالگر قدس هر اقدامی که از سوی تل آویو دیکته شده را به اجرا درآورده و عملا به مستعمره صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند.

می‌توان گفت، قرارداد سازش میان رژیم صهیونیستی و دو کشور امارات و بحرین پس از «پیمان کمپ دیوید» که در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ میان "انور سادات" رییس جمهور وقت مصر و "مناخیم بگین" نخست وزیر آن زمان رژیم صهیونیستی با حضور «جیمی کارتر» رییس جمهوری آن دوران آمریکا و همچنین توافق نامه صلح میان تل آویو و امان، در نوع خود و در این دوره زمانی بسیار قابل توجه است و نشان از وادادگی سران امارات و بحرین در مقابل رژیم صهیونیستی دارد.

براساس قرارداد سازش که یکسال پیش امضا و رابطه میان دو رژیم تل آویو و ابوظبی علنی شد (در دو دهه گذشته رابطه میان این دو رژیم غیرعلنی بود)، مردم امارات خسارت‌های فراوانی از بابت آن متحمل شدند و تنها ثمره ظاهری این توافق که آنهم در اصل خسارت می‌باشد حمایت همه جانبه رژیم صهیونیستی از "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی است که چندین سال است با کنار گذاشتن بردارش عملا رییس حکومت و نفر اول این کشور شده و با همکاری صهیونیست‌ها می‌خواهد پس از دستیابی به تاج و تخت، آن را به هر قیمتی حفظ کند و نگذارد هیچ مخالفی به ویژه اعضای خاندان سلطنتی در داخل علیه او اقدام نماید، می‌باشد.

از تاریخ امضای قرارداد سازش (25 شهریور 1399) امارات و رژیم صهیونیستی تلاش‌های گسترده‌ای برای توسعه مناسبات در تمامی زمینه‌ها آغاز کردند که تفاهمنامه‌ و قراردادهای امنیتی، نظامی، اقتصادی، گردشگری، درمانی، عمرانی، نفتی و گازی میان دو طرف به طور علنی امضا و بسیاری از آنها با شدت فراوان حالت اجرایی به خود گرفته است.

قرارداد سازش تبعات مختلفی برای تل آویو و ابوظبی داشته که در ادامه و به طور مجزا برخی آنها اعلام می‌شود:

 

اولین تبعات فرهنگی سازش امارات با رژیم صهیونیستی

اولین آثار و تبعات سازش امارات با رژیم صهیونیستی را می‌توان آزاد شدن خرید، فروش و نوشیدن مشروبات الکلی در ابوظبی پایتخت امارات معرفی کرد که از یکسال گذشته دیگر نیاز به مجوز ندارد.

دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی اعلام کرده که این دپارتمان طی بخشنامه‌ای با مجوز رسمی از دولت امارات به تمامی شرکت‌ها و فروشنده‌های مشروبات الکلی اعلام کرده که تمامی شهروندان و افراد مقیم در شهر ابوظبی برای خرید و فروش و نوشیدن مشروبات الکلی نیاز به مجوز ندارند و تمامی افراد بالای 21 سال می‌توانند از مشروبات الکلی به صورت آزاد استفاده کنند!.

براساس این بخشنامه، افراد مصرف کننده می‌توانند مشروبات الکلی را در خانه و یا مناطق مجاز مصرف کنند.

پیش از این براساس قوانین اسلامی در امارات، فروش و مصرف مشروبات الکلی ممنوع بوده و فقط برای افراد دارای مجوز در مناطق خاص آزاد بود.

پیش از اقدام امارت ابوظبی، دوبی و برخی مناطق دیگر کشور امارات نیز محدودیت‌های خرید این نوع نوشیدنی‌ها را کاهش داده بودند.

امارات یک کشور گردشگری است و پیش از این بارها و کلاب‌های زیادی در سطح این کشور الکل عرضه می‌کردند، اما قانون منع نوشیدن الکل در امارات به ویژه مکان‌های عمومی این کشور جدی بود و کسی حتی گردشگران نیز نمی‌توانستند در امارات به طور علنی مشروب خواری کنند؛ حتی به همراه داشتن مشروبات الکلی در کنار ساحل و نوشیدن آن هنگام پیاده روی در سواحل و یا خیابان‌های این کشور ممنوع بود.

در این کشور برخی ظواهر اسلامی رعایت می‌شود یعنی در ماه مبارک رمضان خوردن، آشامیدن و حتی سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مست کردن در اماکن عمومی، پخش آهنگ با صدای بلند و رقصیدن در خیابان‌های این کشور ممنوع بوده است، اما با تصویب قانون آزادی خرید و فروش مشروبات الکلی در ابوظبی که پایه همه این قوانین است، شرایط این قوانین نیز در این کشور در ظاهر اسلامی فقط به خاطر رضایت صهیونیست‌ها تغییر کرد.

موضوع مهمی که در این بین وجود دارد این است که مقامات امارات با ادامه این روند، دیری نخواهد پایید که دیگر مسلمات و محرمات دین اسلام را برای ادامه رضایت صهیونیست‌ها زیر پای خواهند گذارد و عملا به یک مستعمره  رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس تبدیل خواهند شد.

یکی دیگر از پیامدهای سازش سران امارات با رژیم صهیونیستی که در روزهای اخیر تا حدی نمایان شده، حمایت پشت پرده امارات از فرانسه در روند اسلام‌ستیزی پاریس می‌باشد.

به رغم یکصدایی جهان اسلام در اقدام موهن نشریه فرانسوی نسبت به ساحت پیامبر عظم الشان اسلام (ص) و حمایت «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه از این اقدام حقیرانه، اما سران امارات هیچگونه عکس‌العملی نسبت به این اقدام موهن نشان ندادند و سکوت اختیار کردند، سکوتی که دلایل و چرایی آن مهم است.

به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه سه مساله باعث شده که سران ابوظبی با فراموش کردن حتی دین و اعتقاد خود در مقابل اقدام موهن فرانسه سکوت اختیار کنند، که موضوعات اقتصادی، قراردادهای نظامی و مسایل فرهنگی از جمله آنها است.

در بحث فرهنگی باید گفت که اماراتی‌ها به نوعی ترویج دهنده فرهنگ فرانسه در منطقه غرب آسیا تبدیل شده‌اند و با هزینه‌های هنگفت موزه‌ای با عنوان "لوور امارات" را در ابوظبی راه‌اندازی کرده‌اند.

اماراتی‌ها برای به دست آوردن این افتخار! جهت ترویج فرهنگ غرب در کشورهای اسلامی که با عنوان نفوذ در غرب آسیا شناخته می‌شود، تاکنون حدود یک میلیارد یورو به فرانسه تقدیم کرده‌اند.

با نگاهی به موارد متعدد همکاری‌ها و همپیمانی امارات با فرانسه در دهه‌های اخیر و همچنین قرار داد سازش میان ابوظبی و تل آویو در اواخر شهریور ماه سال گذشته متوجه می‌شویم که حکام ابوظبی در واقع به ابزار و بازیچه‌ تحقق اهداف یکی از استعمارگران قدیمی همچون فرانسه و در عین حال به پادوی و مستعمره صهیونیست‌ها در منطقه تبدیل شده‌اند و در این بین اصطلاح قدیمی استعمار جای خود را به واژه‌هایی نظیر همکاری و توافق داده است.

 

تبدیل امارات و بحرین به مرکز فساد صهیونیست‌ها

 پیش بینی گسترش فساد و فحشا در امارات و بحرین به دنبال عادی سازی روابطشان با اسرائیل، از همان ابتدا قابل درک بود، اما سرعت و شتاب گسترش این پدیده قابل پیش بینی نبود، حالا این دو کشور کوچک حاشیه خلیج فارس در آغاز راه از نگاه شهروندان رژیم صهیونیستی به اصلی‌ترین مرکز فحشا در منطقه تبدیل شده‌اند.

توافق ‌سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که دوبی و منامه به مقصدی جذاب و مورد توجه برای جوانان فاسد صهیونیست تبدیل شده‌اند، به طوریکه در کنار برج‌های بزرگ و خودروهای لوکس، تجارت فحشا در حال انجام است. جوانان و تاجران اسرائیلی با هزاران دلار به دوبی و منامه می‌روند و هتل‌های این شهرها به کانون‌ مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و «تن فروشی» تبدیل شده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی چندی پیش در گزارشی با اشاره به تبدیل شدن دوبی به شهر فساد و فحشا و تمایل بالای اسراییلی‌ها برای سفر به این شهر، به افزایش ورود گردشگران این رژیم به شهر «دوبی» در امارات متحده عربی پرداخته و اعلام کرد که دوبی به «پایتخت تن فروشی» در جهان تبدیل شده است.

این شبکه صهیونیستی اعلام کرده که فساد و فحشا در دوبی در حالی صورت می‌گیرد که مقامات اماراتی از اتفاقاتی که رخ می‌دهد، کاملا آگاه هستند.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت احارانوت» نیز در گزارشی افزود: از زمان امضای توافق سازش، «گردشگری فحشا» در دوبی برای جوانان اسرائیلی رونق گرفته است و نباید از گفتن این حقیقت ابا داشت و ظاهری زیبا به چیزی که در دوبی رخ می‌دهد، داد.

در این گزارش با تعدادی از گردشگران اسرائیلی که به تازگی از دوبی بازگشته‌اند، گفت ‌وگو شده و یکی از آن‌ها گفته که مقصد بسیاری از گردشگران اسرائیلی برای فحشا، پیش از این «بخارست» پایتخت رومانی بود و او گمان می‌کرد که این شهر پایتخت تن فروشی در جهان باشد، اما او اکنون فهمیده که «دوبی» بیش از دیگر نقاط جهان مستحق این عنوان است.

یکی دیگر از گردشگران اسراییلی گفته که در دوبی در هر هتل و کافه‌ای که قدم بگذاری، زبان عبری به گوشت خواهد خورد. تاجران اسرائیلی را می‌بینی که درباره تن فروشی صحبت می‌کنند. آن‌ها بارها به دوبی آمده‌اند و به صورت خیلی آرام بدون ممانعتی از جانب مقامات اماراتی به تجارت انسان مشغول هستند.

یک تاجر اسرائیلی نیز به این روزنامه گفته، تجارت فحشا از زمان ورود به فرودگاه دوبی، آغاز می‌شود و در داخل فرودگاه نیز افرادی هستند که به شما پیشنهاد می‌دهند و جوانان اسرائیلی را می‌بینی که بر سر قیمت بحث می‌کنند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به اینکه در میهمانی‌های شبانه و در هتل‌ها، فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و گردشگران اسرائیلی توجهی به مسائل بهداشتی ندارند، اعلام کرد، فعالان اجتماعی بارها از کابینه اسراییل خواسته‌اند تا سفر به امارات را از ترس افزایش شیوع «ویروس کرونا» ممنوع کند، اما تل آویو از بیم ایجاد بحران دیپلماتیک قصد چنین کاری را ندارد. حتی وزارت بهداشت اسراییل چندی پیش وضعیت امارات را «قرمز کرونایی» اعلام کرد و خواستار قرنطینه گردشگرانی شد که به تازگی از امارات بازگشته‌اند، اما وزارت خارجه این رژیم فورا وارد موضوع شد و این درخواست را نادیده گرفت.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که از زمان اجرای توافق سازش بین امارات و این رژیم، شماری از جنایتکاران اسرائیلی که در ارتباط با پرونده‌های قتل و قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب هستند، به دوبی فرار کرده‌اند.

البته این موضوع فقط به امارات و سران این رژیم ارتباط ندارد چرا که سران بحرین نیز خود را خادم صهیونیست‌ها در هر زمینه‌ای می‌دانند. منابع خبری اخیرا اعلام کرده‌اند که پادشاه بحرین نیز همچون امارات طرح جدیدی را برای جذب گردشگران یهودی تصویب کرده است.

شبکه "الحره" اعلام کرده که "حمد بن عیسی آل خلیفه" شاه بحرین به دنبال توافق سازش با اسراییل، طرح جدیدی را برای جذب گردشگران یهودی به کشورش تصویب کرده است.

در همین حال، "زاید بن راشد الزیانی"، وزیر صنعت، تجارت و گردشگری بحرین نیز گفته است که منامه مرکز همزیستی مسالمت‌آمیز همراه با تاریخی غنی و میراث و صحنه‌های گردشگری چشم‌گیر است.

الزیانی درباره طرح شاه بحرین برای جذب و استقبال از گردشگران صهیونیست گفته که، این ابتکار عمل گردشگری، فرصتی را ایجاد خواهد کرد که هیچ یک از گردشگران (صهیونیست) آن را فراموش نخواهند کرد و افق‌های جدیدی را برای گردشگران یهودی که به دنبال مقصد جدید و مهیج هستند، باز خواهد کرد!؛ البته این مقام بحرینی بیشتر از این مساله را باز نکرده که "مقصد مهیج" به چه معناست.

 

سرازیر شدن مشروبات ساخت اسراییل به امارات

بازار امارات به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به دستور مقامات این کشور به شکلی شتابنده آغوش خود را به روی کالاهای ساخت این رژیم از جمله مشروبات باز کرده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که محموله تولیدات شهرک‌نشینان یهودی ساکن کرانه باختری (اشغالی) که شامل روغن زیتون، عسل و مشروبات الکلی است، وارد امارات شده و در حال قبضه این بازار است.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی طی گزارشی در اسفند سال گذشته اعلام کرد که نخستین محموله از سوی کارخانه شراب سازی "طرة" متعلق به شهرک‌نشینان (صهیونیست) در شهرک "بساغوت" در نزدیکی «رام‌الله» که تولیداتی نظیر روغن زیتون، عسل و مشروبات الکلی دارد، به امارات صادر شده است.

در این گزارش تاکید شده است که روند بازاریابی مشروبات الکلی برای تجار و کشورهای خارجی مقیم دوبی آغاز شده و" یوسی دغان"، رئیس شورای شهرک‌های یهودی در کرانه باختری در بسته بندی این محموله‌ها مشارکت داشت که پیشتر اقدام به امضای توافقنامه‌های صادرات تولیدات شهرک‌نشینان یهودی (صهیونیستی) به امارات کرده بود.

دغان خاطرنشان کرده که آنچه امروز رخ داد، «روزی تاریخی» برای شهرک‌نشینان و اسرائیل است؛ وی همچنین نسبت به صادرات مشابه به کشورهای عربی دیگر در دوره‌ای نزدیک ابراز امیدواری کرد.

دغان در دهم دسامبر (۲۲ آذر ۹۹) در صفحه کاربری خود در فیسبوک اعلام کرده بود که چهار توافقنامه صادرات مستقیم از شرکت‌های داخل شهرک سامره به شرکت‌های امارات امضا کرده است.

در همین حال، این اقدام رژیم صهیونیستی و استقبال مقامات اماراتی از آن با واکنش مردم و مقامات فلسطینی مواجه شد و "حازم قاسم" سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) آغاز صادرات محصولات شهرک‌نشینان صهیونست در کرانه باختری اشغالی به امارات را محکوم کرد.

وی تصریح کرد که اقدام شرکت‌های اماراتی در واردات محصولات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری پافشاری بر اشتباه امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

قاسم تاکید کرد که این داد و ستدهای تجاری اماراتی‌ها با شهرک‌نشینان صهیونیست، به مثابه تشویق به شهرک سازی صهیونیست‌ها در اراضی فلسطین در کرانه باختری و در نتیجه اجرای سیاسی مهاجرت و آوارگی فلسطینیان است که رژیم صهیونیستی به دنبال آن می‌باشد.

 

امارات بهشت صهیونیست ها

سازش میان سران رژیم صهیونیستی و امارات به رقم مخالفت‌های مردم این کشور و اکثر کشورهای مسلمان وارد مرحله جدیدی شده است به حدی که امارات را به بهشت صهیونیست‌ها تبدیل کرده است.

با انعقاد قرارداد سازش میان رژیم صهیونیستی و سران امارات، اتفاقات زیادی بین دو رژیم روی داده است یکی از این اتفاقات هجوم بی سابقه گردشگران صهیونیست به این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس می‌باشد، به حدی که فقط طی ماه دی ۱۳۹۹، ۶۶ هزار گردشگر صهیونیست از این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس دیدن کردند، سفری که هزینه‌های زیاد مالی و اخلاقی برای اماراتی‌ها به همراه داشت که توسعه فحشا و همچنین دزدی از هتل‌های امارات فقط گوشه‌ای از این فاجعه است.

لغو روادید بین دو طرف، آزادسازی خرید و فروش مشروبات الکلی در ابوظبی، سرازیر شدن مشروبات الکلی ساخت سرزمین‌های اشغالی به امارات، باز شدن بازار امارات بر روی محصولات و تولیدات کشاورزی صهیونیست‌ها، برقراری پرواز مستقیم بین امارات و سرزمین‌های اشغالی، تبادل سفیر میان دو طرف، قراردادهای مختلف در زمینه‌های پزشکی و بهداشتی، انرژی، محیط زیست، امنیتی، نظامی، فناوری‌های مختلف، تاسیس صندوق مشترک مالی البته با پول امارات، صنایع مختلف از جمله صنعت آب و اجازه فعالیت به رسانه‌های صهیونیستی فقط بخشی از قرار دادهای منعقده میان رژیم صهیونیستی و سران امارات در یکسال گذشته می‌باشد.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران مسایل منطقه، اعطای اقامت از سوی رژیم ابوظبی به پنج هزار صهیونیست که مطمئنا تا ماههای آینده افزایش بیشتری نیز خواهد یافت، بیشتر برای تقویت فعالیت‌های جاسوسی و ضدامنیتی رژیم صهیونیستی علیه کشورهای اسلامی منطقه و به ویژه ایران و جریان‌ها و گروه‌های مقاومت اسلامی صورت گرفته تا صهیونیست‌ها از این طریق بتوانند شکست‌های چند سال اخیر خود از مقاومت اسلامی را تا حدی جبران نمایند.

یکی دیگر از دلایل سران امارات در ارایه تابعیت به صهیونیست‌ها، جلوگیری از ورشکستگی این کشور می‌باشد، کشوری که هم اکنون بسیاری از شرکت‌های تجاری خارجی آن را ترک کرده‌اند و برج‌های معروف تجاری دبی هم اکنون اکثرا بدون سکنه مانده است.

 

 رژیم صهیونیستی نقشه‌های خود را با پول امارات به پیش می‌برد

رژیم صهیونیستی پس از توافق سازش با امارات و بحرین سعی در اجرای طرح‌ها و رویاهای خود دارد و در این مسیر سران ابوظبی به عنوان بانک و تامین کننده مالی طرح‌های صهیونیست‌ها در منطقه عمل می‌کنند.

چندی است تلاش‌های بی وقفه رژیم صهیونیستی برای متصل کردن آسیا به اروپا و کاهش وابستگی تجارت جهانی به کانال سوئز، به سرمایه گذاری‌های امارات در طرح ایجاد "آبراه بن گورین" در سرزمین‌های اشغالی ختم شده است.

یکی از نقشه‌های مهمی که صهیونیست‌ها سال‌ها پیش طرح آن را کشیده بودند، ولی به دلیل هزینه زیاد مالی، اقدامات اجرایی این طرح شروع نشده بود، ایجاد آبراه جدید همانند کانال سوئز در سرزمین‌های اشغالی با نام "آبراه بن گورین" می‌باشد.

به گل نشستن یک کشتی کانتینربر "Ever Given" متعلق به شرکت ژاپنی Shoei Kisen در کانال سوئز در ابتدای فروردین ماه سال جاری، بهترین بهانه را به دست سران رژیم صهیونیستی داد تا  با تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) اجرای طرح آبراه بن گورین را به جلو بیندازند از این رو صهیونیست‌ها با هماهنگی آمریکا و امارات اقدامات ثانویه خود برای ایجاد این آبراه را آغاز کردند.(اقدامات اولیه سال ها پیش با آمریکا شروع شده بود)

از همین رو "مرکز تحقیقات امنیت ملی" رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرد که خواستار اجرای پروژه‌های این رژیم برای متصل کردن آسیا و اروپا به منظور کاهش وابستگی تجارت جهانی به کانال سوئز است. در گزارشی که "تامر فدلون"، "اویر وینتور"، "ساموئل ایون"، پژوهشگران این مرکز تهیه کرده‌اند با اشاره به حادثه فروردین ماه (سال 1400) کشتی در کانال سوئز که روند تجارت جهانی را مختل کرد، بر ضرورت ایجاد راه های جایگزین به خصوص از سوی این رژیم تأکید شده است.

در گزارش این مرکز ادعا شده که حادثه انحراف کشتی غول پیکر در کانال سوئز، ضرورت ایجاد راه حل‌های جایگزینی را که تل آویو می‌تواند برای کاهش وابستگی تجارت جهانی به این کانال پیشنهاد دهد، مطرح کرده است. یکی از این راه ها، ایجاد مسیر ارتباطی (دریایی) بین دریای سرخ و دریای مدیترانه است که می‌تواند منافع شبکه‌های تجارت جهانی به خصوص در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را تأمین کند.

پژوهشگران در این گزارش ادعا کرده‌اند که این راه های جایگزین، تأثیری بر درآمدهای کانال سوئز ندارد، چرا که افزایش حجم تجارت جهانی، ظرفیت‌های بیشتری را برای استفاده از این کانال و مسیرهای جایگزین "اسرائیلی" ایجاد می‌کند.

از زمان حادثه انحراف کشتی غول پیکر "اور گیون" در کانال سوئز که باعث وقفه چندین روزه در دریانوردی بین‌المللی شد، رژیم صهیونیستی با دستاویز قرار دادن این حادثه، پیوسته از ایجاد راه حل‌های جایگزین به جای این کانال آبی مصری به بهانه حمایت از تجارت جهانی حرف می‌زند.

"مرکز تحقیقات امنیت" رژیم صهیونیستی اخیرا دوباره با طرح این موضوع، خواستار اجرای پروژه‌های ویژه‌ای برای متصل کردن آسیا به اروپا و کاهش وابستگی به کانال سوئز شده است.

البته پروژه‌های مورد نظر رژیم صهیونیستی گسترده بوده و مبتنی بر ایجاد یک مسیر زمینی و راه آهن توسط این رژیم برای متصل کردن دریای مدیترانه با دریای سرخ و ایجاد آبراه بن گورین می‌باشد.

آن طور که در گزارش‌های رسانه‌های این رژیم آمده، این مسیر در متن توافق سازش بین رژیم صهیونیستی و کشورهای سازشگر عرب حاشیه خلیج فارس تعریف شده است و بر اساس آن بخشی از فرآیند تجاری کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از کانال سوئز به بندر ایلات در جنوب سرزمین های اشغالی پس از تجهیز این بندر و تأسیس راه آهن برای انتقال کالا از طریق زمینی به بنادر این رژیم در سواحل مدیترانه منتقل خواهد شد.

تردیدی وجود ندارد که تل آویو می‌کوشد یک گذرگاه آبی را در دریای سرخ و سرزمین‌های اشغالی ایجاد کند. بسیاری از ناظران این تلاش‌ها را با سرمایه گذاری‌های شتابنده امارات در این رژیم از جمله در بخش گاز و نفت در نزدیگی مرزهای لبنان مرتبط می‌دانند.

دو طرف پیش از این سرمایه گزاری‌ها، درباره طرح تأسیس خط (ایلات - عسقلان) برای انتقال مایعات و طرح ساخت خط آهن بین بندر حیفا و شهر ابوظبی – که از اردن و عربستان عبور می کند – توافق کرده بودند.

"آوی سمحون"، رئیس شورای اقتصادی در کابینه نتانیاهو به تازگی در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی «معاریو» اجرای چندین پروژه مشترک با امارات را فاش کرد که مطمئنا این پروژه ها بر کارکرد کانال سوئز تأثیر منفی خواهند داشت.

به گفته سمحون، این پروژه ها شامل راه اندازی خط آهن بین بندر حیفا و ابوظبی و گسترش ظرفیت بندر ایلات خواهد بود، به طوری که ظرفیت پذیرش کانتینرهای حامل کالا از آسیا به اروپا را داشته باشد؛ وی همچنین خاطرنشان کرده که با اجرای این پروژه، "اسرائیل"، صاحب یک گذرگاه آبی در جنوب خواهد شد.

چندی پیش نیز شرکت «دیلیک» رژیم صهیونیستی در تفاهمنامه‌ای، سهم خود از میدانی گازی «تمار» در ساحل بندر «حیفا» در شمال سرزمین‌های اشغالی و در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان را به شرکت اماراتی «مبادلة للبترول» واگذار کرد.

این شرکت صهیونیستی سهم خود که ۲۲ درصد کل سهام این میدان گازی است را در ازای ۱.۱ میلیارد دلار به اماراتی‌ها واگذار کرد.

 شرکت مبادله للبترول در ابوظبی قرار دارد و بخشی از شرکت سرمایه‌گذاری ملی امارات است که ارزش آن به ۲۳۰ میلیارد دلار می‌رسد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «مارکر» این یادداشت تفاهم بزرگترین توافق تجاری میان تل آویو و ابوظبی پس از امضای توافق سازش در دسامبر سال گذشته میلادی است.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران مسایل منطقه، مطمئنا تل آویو با کمک پول‌های امارات نقش بین‌المللی خود در منطقه و جهان را افزایش خواهد داد و از این امکانات برای تحکیم اقدامات جنایتکارانه در منطقه بهره خواهد برد.

 

شروع به کار رسمی سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی

هشتم تیر ماه سال جاری (1400) بود که با سفر اولین مقام رسمی رژیم صهیونیستی یعنی "یائیر لاپید" وزیر خارجه این رژیم به امارات، سفارتخانه اسراییل در ابوظبی و کنسولگری این رژیم در دوبی افتتاح شد و رابطه این دو رژیم به حد عالی دیپلماتیک رسید.

هرچند تازه قرار داد سازش میان این دو رژیم به یکسال رسیده، ولی روند روبه رشد آن هر روز بیشتر می‌شود و معلوم نیست که آخر عاقبت سران سازشگر امارات که بر روی خون فلسطینیان با صهیونیست‌ها سازش کردند، به کجا ختم خواهد شد.

رژیم امارات در طول یکسال گذشته خدمات فراوانی به صهیونیست‌ها داده که در بین کشورهای عربی و غیرعربی بی سابقه بوده و به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه این اقدامات عملا سران امارات را به کنیز بی اختیار صهیونیست‌ها تبدیل کرده است.

سایت "امارات لیکس" که به انتشار اخبار پشت پرده از درون امارات مشهور است، چندی پیش در گزارشی به نقل از منابعی موثق بدون ذکر نام فاش کرد که حدود پنج هزار "اسرائیلی" در طول ۳ ماه گذشته تابعیت امارات را اخذ کرده‌اند.

به گفته این منابع، آنها از اسنادی مطلع شده‌اند که نشان می‌دهد که "اسرائیلی ها" از این مسئله ( تغییر قوانین تابعیت) در پوشش سرمایه گذاری در امارات بویژه دو امارت دبی و ابوظبی استقبال گسترده‌ای کرده‌اند.

این منابع با بیان این که مسئولان اماراتی به سرمایه گذاران و بازرگانان اجازه می‌دهند که تابعیت امارات را بدون دست کشیدن از تابعیت اصلی خود اخذ کنند، اعلام کرده‌اند، این وضعیت بستر مناسبی برای اعطای تابعیت به صهیونیست ها و دادن چراغ سبز به آنها برای تردد از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی را بدون اخذ روادید قبلی فراهم می‌کند.

به نوشته امارات لیکس، اقدام مسئولان اماراتی در کاستن از شرایط و شروط اعطای تابعیت بحث و جدل زیادی در شبکه‌های اجتماعی این کشور به راه انداخته و کاربران درباره سوء استفاده "اسرائیلی ها" از تابعیت اماراتی برای خرید ملک و املاک در منطقه خلیج فارس هشدار می‌دهند.

این تغییرات در قانون تابعیت امارات، با انتقادهای گسترده ای نیز در میان مخالفان و فعالان اماراتی و حتی در بین تریبون های رسانه‌ای خود رژیم امارات روبرو شده است، زیرا به اعتقاد آنها، این امر خطری برای بافت جمعیتی امارات به شمار می‌رود.

کاربران اماراتی نوشته‌اند که اعطای گسترده تابعیت به خارجی ها بویژه "اسرائیلی ها" به صورت محرمانه در امارات در جریان است و این درحالی است که ساکنان اصلی این کشور، ‌آواره یا زندانی و یا سلب تابعیت شده‌اند.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نیز فوریه گذشته (بهمن 99) در همین زمینه طی مطلبی اعلام کرده بود که کسب تابعیت امارات فرصتی مهیا برای "اسرائیلی ها" براساس توافقنامه عادی سازی روابط با ابوظبی است.

بنابر اعلام این روزنامه صهیونیستی، دریافت تابعیت امارات تنها فرصتی برای اسرائیلی ها به منظور کسب و کار در ابوظبی نیست، بلکه آنها را قادر خواهد ساخت تا به کشورهایی سفر کنند که سفر آنها به آنجا ممنوع است و از حالا به بعد سرمایه گذاران متخصصِ موردِ نیاز نظیر پزشکان، دانشمندان، هنرمندان و متفکرین سراسر جهان می‌توانند تابعیت امارات بگیرند.

سرسپردگی مقامات امارات به تل آویو غیرقابل تصور است و به حدی رسیده که سران ابوظبی در جنگ 12 روزه که در 31 اردیبهشت سال جاری پایان یافت عملا از صهیونیست‌ها حمایت کردند و حتی پس از این جنگ در حالیکه نوار غزه و مردم آسیب دیده و مسلمان آن نیاز به کمک‌های فراوان برای بازسازی زیرساخت های خود دارد، اما ولیعهد ابوظبی در اقدامی ضداسلامی و ضدانسانی و به جای حمایت از فلسطینیان اعلام کرد که تمامی خسارت‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی که در اثر جنگ غزه بوجود آمده را پرداخت می‌کند!.

 

برقراری روابط نظامی میان رژیم صهیونستی و امارات

هنوز جوهر امضای توافق سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی خشک نشده بود که ابوظبی از تل آویو برای حضور در نمایشگاه نظامی امارات دعوت کرد.

شرکت های ساخت تجهیزات و سلاح‌های صهیونیستی که بیشتر آنها برای هدف قرار دادن مسلمانان بکار می‌رود در نمایشگاه نظامی ابوظبی (آیدکس) که ۲۱ تا ۲۵ فوریه (سوم تا هفتم اسفندماه سال گذشته /1399) برگزار شد، حضور یافتند.

در مقابل شرکت‌های نظامی و تسلیحاتی امارات هم در نمایشگاه نظامی تل آویو که از اول تا سوم ژوئن ۲۰۲۱ (۱۱ تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۰) برگزار شد، شرکت کردند.

نمایشگاه آیدکس به میزبانی ابوظبی هر دو سال یک بار و به مدت 5 روز برگزار می‌شود و در آن شرکت‌های نظامی و تسلیحاتی، آخرین تولیدات خود را در معرض نمایش و فروش می‌گذارند و شرکت‌های نظامی رژیم صهیونیستی برای اولین بار و به طور علنی در آن شرکت کردند.

نمایشگاه آیدکس 2021 با حضور بیش از ۱۰۰۰ شرکت از ۶۰ کشور جهان و رژیم صهیونیستی در امارات برگزار شد، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان این نمایشگاه در مقیاسی کوچک‌تر از قبل برگزار گردید.

البته پیش از این رژیم صهیونیستی قرار بود در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی شرکت کند که به دلیل تعویق این نمایشگاه، در نمایشگاه آیدکس شرکت کرد و به احتمال زیاد این رژیم در نمایشگاه اکسپو 2020 که در سال جاری (2021) برگزار خواهد شد نیز شرکت خواهد کرد.

رابطه غیررسمی نظامی امارات و رژیم صهیونیستی به قبل از توافق سازش باز می‌گردد و اماراتی ها برای غصب جنوب سرزمین یمن و جزیره «سقطری» (سوکاترا) پیش از توافق خیات دست به دامن صهیونیست‌ها شده بودند.

با آغاز تهاجم ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن در ششم فروردین ۱۳۹۴ و تقسیم سیاسی این کشور به سه قسمت تحت کنترل نیروهای انصارالله و بخش زیادی از ارتش ملی یمن، نیروهای وابسته به «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن و شورای انتقالی یمن، تحولات شش سال گذشته این کشور نیز وارد مرحله جدیدی شد، اما این بار اوضاع با گذشته تفاوت بیشتری دارد و بنا بر اخبار دریافتی، نظامیان رژیم صهیونیستی و سازمان اطلاعات نظامی این رژیم موسوم به "آمان" با کمک نظامیان اماراتی در ماه های اخیر اقدام به آموزش برخی مزدوران یمنی در جنوب این کشور کرده‌اند.

 ورود علنی نظامیان و ماموران رژیم صهیونیستی به قضیه یمن، به دنبال اعلان اولیه توافق عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو در ۲۳ مرداد ماه، افشا شد و امارات سعی کرده به اهداف صهیونیستی و یا همان غصب جزیره راهبردی سقطری (سوکاترا) در اقیانوس هند که متعلق به یمن است، با کمک رژیم صهیونیستی جامه عمل بپوشاند.

 نیروهای مورد حمایت امارات در جنوب یمن موسوم به شورای انتقالی که در ژوئن گذشته (تیرماه) علیه نیروهای دولت مستعفی یمن (متحد ریاض)، در مجمع‌الجزایر جنوبی در «سقطری» کودتا کردند، به تلاش‌های خود برای گسترش تسلط بر این منطقه ادامه می‌دهند، اقداماتی که ممکن است در اجرای توافق موسوم به «ریاض» مانع ایجاد کند.

بر اساس گزارش‌های منابع یمنی و همچنین منابع غیر رسمی، امارات در یکسال گذشته اقدام به ایجاد اردوگاه‌های آموزشی در سقطری کرده و عضوگیری گسترده‌ای را در روستاهای این جزیره انجام داده و آموزش این نیروها به نظامیان صهیونیست و افسران اماراتی سپرده شده است.

اقدامات اخیر امارات به ویژه توافق سازش با رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که سران ابوظبی که نگاه گسترده و ویژه استعماری به یمن به ویژه مناطق جنوبی آن یعنی دو استان عدن و تعز و هم چنین جزیره سقطری (سوکاترا) و همچنین جزیر "میوّن" در دهانه باب المندب دارند، هر روز نقشه جدیدی برای سیطره بر این کشور فقیر اسلامی می‌کشند، اقدامی که حتی رژیم آل سعود و دولت فراری و مستعفی منصور هادی نیز از آن رضایت ندارند، ولی در عین حال اماراتی ها نقشه‌های خود را با رژیم صهیونیستی به پیش می‌برند.

البته امارات تلاش دارد در رقابت با دیگر کشورهای عرب منطقه، خود را به عنوان قدرت اقتصادی منطقه مطرح کند و از این رو تصمیم به غصب بخش های جنوبی یمن به کمک صهیونیست ها گرفته تا از این طریق به آمال و آرزوهای خود دست یابد.

امارات که در حوزه تجارت و اقتصاد موفقیت‌های خوبی را در منطقه کسب کرده است، اما در حوزه پیگیری مسایل منطقه‌ای از طریق نظامی، همچون تجاوز به یمن و شرکت در جنگ لیبی دچار خطای استراتژیک شده است و همین مساله باعث شده که برای برون رفت از آن به صهیونیست ها وابسته شود، اقدامی که به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه خودکشی سیاسی می‌باشد، چرا که همپیمان شدن با دشمن اصلی مسلمانان یعنی صهیونیست ها نتیجه ای جز شکست و نابودی به همراه نخواهد داشت.

 

فرو رفتن امارات در باتلاق اسراییل

هنوز توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی به ۵۰ روز نرسیده بود که ابوظبی اعلام کرد که روادید متقابل میان امارات با اسرائیل را برداشته است تا نشان دهد عطش اماراتی‌ها برای رابطه علنی و بی حد و مرز با رژیم صهیونیستی چقدر بالا بوده است، حال آنکه واقعیت پیش رو، تصویری بیشتر از یک باتلاق به نمایش نمی گذارد.

لغو روادید متقابل میان امارات و رژیم صهیونیستی در نشست هیات وزیران امارات تصویب شد و این توافق یکی از چند توافقی است که ابوظبی و تل آویو از زمان عادی سازی روابط و سازش با یکدیگر به امضا رساندند. براساس این توافق، اتباع اسرائیل می‌توانند بدون اخذ روادید تنها با تهیه بلیت به امارات سفر کرده و ۹۰ روز در این کشور اقامت کنند.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران مسایل منطقه، یکی از پیامدهای اقدام دولت امارات در لغو روادید میان ابوظبی – تل آویو، بازگذاردن دست سرویس جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی در امارات برای اقدام علیه کشورهای همسایه می باشد و در همین راستا موساد به دنبال ایجاد و تجهیز یک مرکز جاسوسی منطقه ای در امارات است.

البته امارات در سال ۱۳۸۸ اقدامات امنیتی غیرعلنی خود با رژیم صهیونیستی را تقویت کرده و در همان زمان دهها شرکت متعلق به لبنانی ها را به درخواست صهیونیست ها و به بهانه تعلق به حزب الله لبنان از فعالیت منع و اخراج کرده بود و پس از آن فعالیت موساد در قالب شرکت های تجاری در امارات افزایش چشمگیری یافت.

 

حمایت امارات از صهیونیست ها در جنگ 12 روزه

در حالیکه نوار غزه پس از تهاجم جنابت بار ۱۲ روزه ارتش رژیم صهیونیستی (که 31 اردیبهشت ماه 1400 پایان یافت) به زیر ساخت‌های آن نیاز به کمک‌های فراوان برای بازسازی داشت، اما ولیعهد ابوظبی در اقدامی ضداسلامی اعلام کرد که تمامی خسارت‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی را پرداخت می‌کند!.

تهاجم ۱۲ روزه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در حالی با پیروزی مقاومت فلسطین به پایان رسید که در اثر بمباران‌های این باریکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، خسارت‌های مالی فراوانی به زیرساخت‌های این منطقه وارد شد و نیاز بود که کشورهای اسلامی به کمک مردم این منطقه بشتابند که البته در این میان برخی از کشورهای اسلامی آمادگی خود را برای بازسازی غزه اعلام کردند، اما این درحالی بود که امارات به جای این که از فلسطینیان حمایت و به آنها کمک کند، اعلام کرد که «غرامت تمام خسارت‌های وارده به اسراییل در جنگ ۱۲ روزه با فلسطینیها را پرداخت می‌کند». 

"محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی و جانشین حاکم این کشور در همان زمان در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز همدردی با وی و دیگر صهیونیست‌ها اعلام کرد که وی غرامت تمام خسارت‌های وارده به اسراییل در جنگ ۱۲ روزه با مقاومت فلسطین را می‌پردازد!، اقدامی که ننگی دیگر بر پیشانی سران امارات وارد کرد.

براساس ارزیابی‌های اولیه غیررسمی، خسارت‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ ۱۲ روزه علیه نوار غزه، حدود ۲/۱۲ میلیارد دلار اعلام شد.

البته پیشنهاد پرداخت غرامت به صهیونیست‌ها از سوی ولیعهد ابوظبی اولین اقدام خیانت بار به فلسطینیان در جنگ ۱۲ روزه نبوده و نیست؛ در جریان این جنگ و زمانی که فلسطینیان توسط نظامیان و بمب‌افکن‌های رژیم صهیونیستی قتل عام می‌شدند، محمد بن زاید پیشنهاد اعزام مزدور برای کشتار فلسطینیان را نیز به نتانیاهو داده بود.

نکته مهمی که در دو خیانت مورد اشاره ولیعهد ابوظبی نهفته می‌باشد این است که قبول پرداخت خسارت از سوی امارات به رژیم صهیونیستی تاکید بر این دارد که خطا از سوی مقاومت فلسطین انجام شده و ابوظبی دارد به فلسطینی‌ها خدمت می‌کند!.

نکته دوم این که ارتش رژیم صهیونیستی در حمله اخیر خود به غزه از توپخانه، نیروی دریایی و نیروی هوایی بهره برد و به هیچ عنوان از نیروی زمینی این رژیم برای حمله به غزه استفاده نکرد، چرا که از خسارات و تلفات سنگین نیروهای خود آگاه بود، ولی سران امارات برای اثبات نوکری، پیشنهاد دادند جای نیروی زمینی ارتش اسراییل را با مزدوران اجاره‌ای خود آن هم برای کشتار بیشتر فلسطینیان پر کنند.

 

همکاری های امنیتی تل آویو – ابوظبی

امارات در یکسال گذشته عملا به شعبه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در منطقه تبدیل شده و مقامات ابوظبی برای رضایت سران رژیم اشغالگر قدس هر اقدامی که از سوی تل آویو دیکته می‌شود، به ویژه برخورد با مسلمانان و به طور خاص شیعیان مقیم امارات را مو به مو اجرا می‌کنند.

در روزهای اخیر هیئت وزیران امارات، به بهانه واهی مبارزه با ترورسیم و در عمل در مسیر خدمت به صهیونیست‌ها نام ۳۸ شرکت و فرد را در فهرست افراد و شرکت‌های حامی تروریسم این کشور قرار داد.

هیئت وزیران امارات مدعی شده که این تصمیم را در راستای تلاش برای هدف قرار دادن و تعطیل کردن شبکه‌های مرتبط با تأمین مالی تروریسم! و فعالیت‌های مرتبط با آن اتخاذ کرده است.

هیئت وزیران امارات از تمامی دستگاه‌های نظارتی این کشور که عموما زیر نظر صهیونیست‌ها فعالیت می‌کنند خواسته است که در کمتر از ۲۴ ساعت، اقدامات لازم درباره این افراد و شرکت‌ها را بر اساس قوانین جاری امارات انجام دهند.

بر اساس گزارش‌ها و اخبار منتشره، تصمیم دولت امارات در خصوص شهروندانی از امارات، لبنان، عراق، هند، یمن، ‌افغانستان، سوریه، نیجریه و ایران را هدف قرار داده است.

هیئت وزیران امارات در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده که حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی در بخشی از منطقه به ویژه یمن، عراق و لبنان بر کسی پوشیده نیست، از سوی دیگر مشارکت این کشور در جنگ علیه یمن که هزاران شهید و زخمی به‌جا گذاشته است، گواهی بر تروریست بودن حکومت امارات است.

البته این اقدام مقامات اماراتی برای اولین بار نیست، بلکه در سال‌های اخیر نیز حکومت ابوظبی اقدام به بستن دهها شرکت متعلق به لبنانی‌ها، ایرانی‌ها و دیگر مسلمانان ساکن امارات و اخراج شماری زیادی از مسلمانان، از این کشور کرده‌اند، اقدامی که پس از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ از حزب الله آغاز شده و تاکنون در چند مرحله برای رضایت خاطر اشغالگران قدس اجرا شده است.

مقامات امارات در سال‌های اخیر سیاست دشمنی با شیعیان مقیم این کشور را نیز افزایش داده‌اند، به خصوص پیشنهاد کارکنان عالی رتبه شرکت‌های امنیتی صهیونیستی مبنی بر مقابله با ایران و حزب الله و شیعیان عراقی، هندی، افغانستانی و پاکستانی در همه زمینه‌ها از جمله اطلاعاتی، امنیتی و نظامی را مدنظر قرار داده‌اند؛ از جمله پیشنهادات سرویس امنیتی خارجی اسراییل (موساد) به سران امارات، اجرای سیاست پاکسازی این کشور از شیعیان است.

ایستگاه امنیتی موساد در امارات معتقد است که شیعیان مقیم این کشور با وجود آنکه از ملیت‌های مختلف هستند، ولی از نظر راهبردی با ایران ارتباط دارند و به هر طریق باید از دست آنها راحت شد.

هرچند شرکت‌ها و موسسات امنیتی – جاسوسی رژیم صهیونیستی حدود دو دهه می‌باشد که در امارات مشغول به فعالیت هستند، ولی تعداد و نوع فعالیت آنها از تاریخ سازش علنی ابوظبی – منامه – تل آویو یعنی ۲۵ شهریو سال گذشته (۱۳۹۹) بسیار بیشتر شده، که امارات فقط در یک خیانت دیگر، اطلاعات ۹ میلیون خارجی مقیم این کشور را به سرویس امنیت خارجی رژیم صهیونیستی داده است.

بر اساس سندی که در برنامه "ذره بین الجزیره" اخیرا منتشر شده، وزارت خارجه امارات اطلاعات مربوط به ۹ میلیون و ۴۰۵ هزارو ۸۴۰ خارجی مقیم این کشور را به همراه نامه‌ای رسمی که به امضای «حمد مطر الشامسی» مدیر بخش امور دیپلماتیک امارات رسیده، به رژیم صهیونیستی تحویل داده است.

در نامه مذکور آمده، پیرو نامه‌ها و توافقنامه سابق درباره همکاری مشترک برای تأمین امنیت نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو ۲۰۲۰» (که در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد)، اطلاعات داده شده شامل اسم، عکس، تابعیت، کپی گذرنامه، شماره تلفن و نیز مکان اقامت افراد مذکور است.

رسانه‌ها چندی پیش از توافق میان «آردن طرابلسی» رئیس شرکت صهیونیستی «سوپرکام» (SuperCom) و «عبدالله بن طوق المری» وزیر اقتصاد امارات برای تأمین امنیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ (که امسال برگذار خواهد شد) خبر داده بودند.

رئیس شرکت سوپرکام بر اساس این توافق، گفته بود، تمام مسلمانانی که قصد شرکت در نمایشگاه مذکور را دارند، باید از دست‌بندهای الکترونیکی این شرکت استفاده کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: از مأموریت‌های دفتر موساد در دبی مشارکت در تأمین امنیت اکسپو است.

در گزارش الجزیره اعلام شد که ارسال اطلاعات کاملاً شخصی خارجی‌های مقیم امارات برای رژیم صهیونیستی مفهومش همکاری گسترده امنیتی میان امارات و این رژیم است و این اقدام با هدف محکم کردن جای پای صهیونیست‌ها در امارات و تبدیل آن به مکانی برای فعالیت موساد است.

افشای اطلاعات متعدد درباره همکاری‌های بی حد و حصر مقامات امارات در سال‌های اخیر و به ویژه سال گذشته با موساد نشان می‌دهد که این کشور به شعبه‌ای برای سرویس دستگاه امنیت خارجی رژیم صهیونیستی در منطقه و به بیان دیگر به مستعمره صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

ت ت
کدخبر: 38897 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها