برای آزادی زندانیان آمریکایی؛

ادعای مقام آمریکایی: تماس با ایران را شروع کرده ایم+ واکنش ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که دولت بایدن درخصوص آزادی "زندانیان آمریکایی" در ایران با مقامات کشورمان تماس گرفته‌است.

ادعای مقام آمریکایی: تماس با ایران را شروع کرده ایم+ واکنش ایران

به گزارش منیبان، به نقل از رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، روز یکشنبه در گفت‌وگو با سی بی اس نیوز در پاسخ به اینکه "آیا دولت بایدن مذاکره با ایران بر سر چندتن از شهروندان آمریکایی حبس شده در ایران را آغاز کرده است؟" گفت: ما تماس با ایرانیان را در خصوص این مسئله آغاز کرده‌ایم. ما هیچ طرح بلندمدتی که در آن، آن‌ها به حبس کردن آمریکایی به طریق ناعادلانه و نامشروع ادامه بدهند را قبول نخواهیم کرد.

همچنین مدعی شد جو بایدن "مصمم" است که از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند و دیپلماسی را بهترین راه برای این کار می‌داند.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین درخصوص آغاز مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام ادعا کرد که "ایران همچنان پاسخی نداده است".

واکنش ایران به ادعای سالیوان

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: خبر گفت وگوی مستقیم ایران و آمریکا طوری که بیان شده صحت ندارد و هیچ گفت وگوی مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام نشده  است.

وی ادامه داد: درباره موضوع زندانیان البته پیگیری آزادی زندانیان ایرانی در ایالات متحده که عمدتاً بدون جرم آشکار و در فرایندهای غیرحقوقی دستگیر شده و در زندان های آمریکا در وضع نابسامانی بسر می برند، از اولویت های دولت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: برخی پیام هایی از دولت های جدید آمریکا از طریق سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا و برخی وزرای امور خارجه کشورهای دیگر برای آمادگی پیگیری این موضوع دریافت شده است.

خطیب زاده تاکید کرد: سیاست ما آزادی زندانیان کشورمان در ایالت متحده است و برای این موضوع آماده ایم و هیچ گفت وگویی با ایالات متحده نداشتیم.

ت ت
کدخبر: 3903 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها