رکورد تاسف بار دیگری در روسیه شکسته شد!

رئیس بخش جنگلداری «گرین پیس» روسیه اعلام کرد که در سال جاری میلادی در این کشور در مساحت ۱۸.۲ میلیون هکتار آتش سوزی رخ داد که در طول تاریخ یک رکورد محسوب می شود.

رکورد تاسف بار دیگری در روسیه شکسته شد!

به گزارش منیبان؛  «الکسی یاروشنکو» روز یکشنبه به رسانه های محلی گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۱۸.۲ میلیون هکتار جنگل سوزانده شده است که در روسیه از نظر مساحت کل آتش سوزی جنگل ها یک سال رکورد است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ماهواره ای که از سال ۲۰۰۱ تاکنون ثبت شده است از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون از نظر کل مساحت آتش سوزی جنگل یک رکورد محسوب می شود و سال گذشته هم فاجعه بارترین سال بود که در کل سال ۱۸.۱ میلیون هکتار جنگل در آتش سوخت.

به گفته وی، اطلاعات قابل مقایسه ای در مورد مناطق آتش سوزی جنگل ها برای قبل از سال ۲۰۰۱ وجود ندارد اما، در هر صورت، می توان ادعا کرد که مناطق سیبری و شرق دور از نظر آتش سوزی  در ۲۰۲۱ یکی از فاجعه بارترین سال ها در تاریخ بوده است.

یاروشنکو توضیح داد که بیشتر  زمین های متروکه به دلیل بهره وری پایین، عدم دسترسی یا کمبود افرادی که می توانند آنها را کشت کنند، هرگز به کار کشاورزی باز نمی گردند. اما در بیشتر موارد برای توسعه جنگلداری مناسب هستند.

وی گفت: نابودی جنگل های جوان در چنین زمین هایی توسط آتش سوزی، چشم انداز یکی از مهمترین منابع را برای توسعه آینده مناطق روستایی از بین می برد.  

 روسیه با داشتن ۷۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار جنگل، ۲۲ درصد کل منابع جنگلی جهان را در اختیار دارد. در مجموع،۶۹ درصد وسعت ۱۷ میلیون کیلومترمربعی روسیه را جنگل تشکیل می دهد.

ت ت
کدخبر: 39156 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها