طالبان نگران‌تر از همیشه/ القاعده و داعش عامل اصلی هستند!

انفجارهای چند روز گذشته در استان شرقی ننگرهار افغانستان که گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت نگرانی های داخلی و خارجی از بازگشت داعش و القاعده در این کشور را افزایش داده است .

طالبان نگران‌تر از همیشه/ القاعده و داعش عامل اصلی هستند!

به گزارش منیبان، در انفجارهای سه روز گذشته  در ننگرهار  که گروه تروریستی داعش با صدور اطلاعیه ای مسوولیت آن را به عهده گرفت ، ۳۵ نفر از نیروهای طالبان و غیر نظامیان کشته شدند.

براساس گزارش های تائید نشده ،گروه تروریستی داعش با صدور  اطلاعیه ،با تکفیر طالبان ،خواستار جهاد علیه این گروه شده است.

یک منبع آگاه که خواست نامش محفوظ بماند به ایرنا گفت که فرماندهان جنگی طالبان از بازگشت داعش با حمایت آمریکا و آغاز یک جنگ خونین دیگر بشدت نگران هستند و از مردم خواسته اند طالبان را در مقابله با داعش حمایت کنند.

وی افزود داعش می تواند چالش جدی برای امنیت افغانستان باشد .

به گفته طالبان ،حضور داعش در استانهای ننگرهار، نورستان، کنر و در برخی از شهرستانهای استان غزنی جدی است.

«مطیع الله خروتی» از فعالان سیاسی  افغانستان با هشدار در باره خطر احیای دوباره  تروریسم در افغانستان گفت که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان مبارزه با گروههای تروریستی پیچیده شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون داعش از  کشورهای همسایه وارد  افغانستان می شود خاطرنشان کرد که با توجه به حملات اخیر گروه داعش ،طالبان بهتر است به مشورت کشورهای خارجی و بویژه برخی از همسابه ها در  باره داعش توجهی نکند.

به باور خروتی، پذیرفتن مشورت‌ها و نظریات کشورهای همسایه در چنین شرایطی به خصوص در زمینه گروه داعش چیزی جز زیان برای افغانستان نخواهد داشت.

ژنرال «عبدالواحد طاقت» آگاه مسائل نظامی هم معتقد است که  گروه داعش بخشی از برنامه‌های جدید آمریکا برای اثرگذاری و نفوذ بر کشورهای آسیای میانه و سازمان شانگهای است تا بتواند در نهایت دست روسیه و چین را در این مناطق کوتاه سازد.

به باور وی ، برنامه‌ها و استراتژی قبلی آمریکا برای نفوذ به کشورهای آسیای میانه از طریق طالبان شکست خورد؛ اما این کشور تلاش می کند  این بار از گروه داعش برای رسیدن به منافع خود استفاده کند.

«دیوید مارتینو» سفیر سابق فرانسه در افغانستان هم گفته است که داعش در افغانستان تجدید نیرو کرده و صدها نیروی جنگی و انتحاری دارد.

رسانه های افغانستان به نقل از مارتینو، در گفت وگو با «لوموند» نوشتند : افراد داعش که از  طالبان جدا شده و به  این گروه  تروریستی پیوسته اند در بلند مدت خطر جدی محسوب می شوند.

وی با اشاره به حمله انتحاری داعش در  فرودگاه کابل در جریان خروج نیروهای آمریکایی تصریح کرد که تهدید این گروه تروریستی در افغانستان جدی است.


ت ت
کدخبر: 39592 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها