انجام توافق بزرگ در همسایگی مرز ایران؟+جزییات

در دیدار «جیهون بایرام اف» و «آرارات میرزویان» وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نیویورک، عادی سازی روابط دو کشور بررسی شد.

انجام توافق بزرگ در همسایگی مرز ایران؟+جزییات

به گزارش منیبان؛ از وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، دیدار بایرام اف و میرزویان با مشارکت روسای «گروه میانجی مینسک» سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه «قره باغ» برگزار شد.

وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در این دیدار درباره پیشبرد روند عادی سازی روابط دو کشور با در نظر گرفتن شرایط جدید در منطقه، تبادل نظر کردند.

روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای درباره نتایج این دیدار وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلام کردند، میانجیگران طرح اقدامات هدفمند خاص برای کاهش تنش و تدابیر آتی را به ایروان و باکو ارایه کردند.

این در حالی است که «ایگور خوایوف»، «استفان ویسکونتی» و «اندرو شافر» روسای روسی، فرانسوی و آمریکایی گروه میانجی مینسک، پیشتر دیدارهای جداگانه‌ای با وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان داشتند و آمادگی برای ادامه فعالیت خود در زمینه مسایل باقی‌مانده در حل مناقشه قره باغ را اعلام کردند.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی 44 روزه سال گذشته توانست سرزمینهای خود که تحت اشغال نیروهای ارمنستان بود، در قره باغ را آزاد کند.

این درگیری‌های نظامی 20 آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.


ت ت
کدخبر: 40431 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها