اظهارات جدید اردوغان درباره همکاری با ایران و روسیه!

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با اشاره به نقش موثر ایران و روسیه در مساله سوریه، همکاری را با تهران و مسکو را مهم بر شمرد.

اظهارات جدید اردوغان درباره همکاری با ایران و روسیه!

به گزارش منیبان؛ اردوغان در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس در مورد اینکه آیا دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین  آمریکا وعده خروج نیروهای این کشور از سوریه را به وی دادهاست؟، گفت: وضعیت در سوریه ماهیت متفاوتی دارد. منطقه به منطقه، جاهای خاص به صورت کامل تخلیه شدند.

رییس جمهوری ترکیه به طرف غربی و شرقی رودخانه فرات اشاره کرد و  افزود: روسیه، نیروهای حکومت سوریه، ایران و ما در آنجا هستیم. مساله مهم یافتن یک مسیر پایدار برای ادامه کار با این اتحاد است.

وی تاکید کرد که ترکیه همیشه از تفکر ادامه کار با این اتحاد در یک مسیر مثبت دفاع می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که آمریکا، روسیه، ایران، ترکیه در سوریه و عراق با همدیگر برای دستیابی به آرامش مردم در این مناطق جهان همکاری کنند.

اردوغان برغم هشدارهای مکرر در مورد اینکه آنکارا امنیت ناتو را با خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ به خطر می‌اندازد، اعلام کرد که دولت ترکیه قصد مخالفت با آمریکا را دارد و به خرید دیگر سامانه‌های دفاع هوایی ساخت روسیه ادامه می‌دهد.

رییس جمهوری ترکیه در این مصاحبه که سه شنبه گذشته در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد، بیان کرد که عدم پذیرش آمریکا برای فروش سامانه پاتریوت به ترکیه به عنوان جایگزین، منجر شد که دولت ترکیه به جای آن سامانه‌های روسی را خریداری کند.

خرید اس- ۴۰۰ از روسیه توسط ترکیه روابط آنکارا با واشنگتن را محدود ساخته و سبب این شد تا آمریکا، ترکیه را از برنامه فروش نسل جدید جنگنده اف-۳۵ حذف کند. آمریکا همچنین تهدید کرده که در صورت خرید سیستم‌های تسلیحاتی جدید از روسیه، تحریم هایی را علیه ترکیه اعمال می‌کند.

آمریکا معتقد است که سیستم مورد استفاده در سامانه دفاعی اس-۴۰۰ روسیه می‌تواند به جزئیات طبقه بندی شده ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا دست یابد.


ت ت
کدخبر: 40710 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها