گفت‌وگوی جدید اردوغان و پوتین درباره سوریه و افغانستان!+جزییات

دیمیتری پیکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه در دیدار خود در سوچی درخصوص مسائل سوریه و افغانستان و سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.

گفت‌وگوی جدید اردوغان و پوتین درباره سوریه و افغانستان!+جزییات

به گزارش منیبان، پسکوف روز دوشنبه به رسانه ها گفت: سران روسیه و ترکیه در مذاکرات آتی در سوچی درخصوص طیف وسیعی از مسائل ازجمله اوضاع سوریه و افغانستان و لیبی گفت و گو می کنند.

وی با بیان اینکه در وهله اول مساله سوریه در دستور کار قرار دارد، افزود: البته مساله افغانستان هم مطرح خواهد و بطور سنتی درخصوص اوضاع لیبی هم تبادل نظر می شود. 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: سران دو کشور همیشه موضوعاتی برای گفت و گو دارند و در مذاکرات آتی علاوه بر مسائل منطقه ای، موضوعات مربوط به همکاریهای اقتصادی روسیه و ترکیه نیز مطرح و دو طرف درباره آن گفت و گو می کنند. 

وی این را نیز گفت که دیدار سران روسیه و ترکیه به صورت حضوری خواهد بود هر چند که بسیاری از دیدارها و مذاکرات رئیس جمهوری روسیه بطور مجازی برگزار می شود. 

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرده بود که در حال آماده سازی مقدمات برای میزبانی از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مسکو هستند.

پسکوف با بیان اینکه مقدمات سفر کاری اردوغان به روسیه در حال انجام است، افزود: این جامع‌ترین دستور کار از زمان شروع روابط دوجانبه خواهد بود. روابط دو کشور چند وجهی است و سران کشورها همیشه در این زمینه حرفی برای گفت‌وگو دارند.

به گفته وی سران دو کشور در این دیدار همچنین درباره سوریه و دیگر مسائل منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر می کنند.


ت ت
کدخبر: 40819 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها