پاکستان پاسخ تندی به آمریکا داده شد

همزمان با واکنش مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد به لایحه جمهوری‌خواهان آمریکا، وزیر کشور پاکستان نیز اتهامات ایالات متحده مبنی بر پشتیبانی نظامی از طالبان را رد کرد.

پاکستان پاسخ تندی به آمریکا داده شد

به گزارش منیبان؛ از منابع رسمی پاکستان، اقدام ۲۲ نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا برای ارائه لایحه‌ای با آوردن نام پاکستان، مبنی بر تحریم طالبان و دولت‌های خارجی که از این گروه حمایت می کنند، واکنش وزیر کشور و وزارت امور خارجه پاکستان را بر انگیخت.

«شیخ رشید احمد» وزیر کشور پاکستان روز چهارشنبه در اسلام‌آباد اتهامات دولت آمریکا را رد کرد و گفت: اسلام‌آباد هیچ پشتیبانی نظامی از طالبان نکرده و تنها آنان را به درخواست ایالات متحده آمریکا، به میز مذاکره آورده است.

وی تاکید کرد: ما هیچ حمایت نظامی از طالبان را تسهیل نکردیم اما آمریکا اتهام ضدپاکستانی خود را تکرار می‌کند.

وزیر کشور پاکستان اظهار داشت: ما خواستار تعامل جامعه بین المللی با طالبان هستیم تا بتوان صلح و امنیت را در افغانستان تثبیت شود. اسلام‌آباد در کنار جهان است و ما از جهان می‌خواهیم در این شرایط دشوار در کنار مردم افغانستان بایستد.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز در واکنش به لایحه جمهوری‌خواهان آمریکایی، این اقدام را غیرسازنده و حرکتی مغایر با روح همکاری‌های اسلام‌آباد با واشنگتن دانست.

تحلیل‌گران درباره لایحه جمهوری‌خواهان می‌گویند: این لایحه تلاشی برای تحت فشار قرار دادن اسلام‌آباد و طالبان است و البته نشانه دیگری است که روابط آمریکا و پاکستان روابطی کاملا معامله گرانه بوده است.

به علاوه نام بردن از پاکستان به طور مشخص نشانگر این است که به پاکستان و طالبان هشدار داده شده است تا مراقب باشند و صراحتا این پیام را به طالبان می رساند که اگر فکر می کنید بدون حمایت ما می توانید ادامه دهید، ما می توانیم دست های حامی شما را قطع کنیم و این موضوع حتی محدود به پاکستان نمی شود و هشداری غیرمستقیم به چین و روسیه نیز می باشد.

«عاصم افتخار» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای گفت: اشاره به نام پاکستان یک اقدام بی اساس نمایندگان آمریکا است و هرگونه رویکرد زور برای پرداختن به مسئله افغانستان کار ساز نخواهد بود.

تداوم اتهامات ضدپاکستانی و نگرانی نسبت به ایمنی زرادخانه‌های اتمی این کشور از جانب واشنگتن درحالی عنوان می‌شود که «وندی شرمن» نفر دوم وزارت امور خارجه آمریکا قرار است تا روزهای آینده به اسلام‌آباد سفر کند.


ت ت
کدخبر: 41328 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها