فائوچی:

اختلافات سیاسی موجب افزایش تلفات کرونا شده است

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اظهار داشت اختلافات سیاسی داخلی در مورد استفاده از ماسک موجب افزایش شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور تاثیر شده است.

اختلافات سیاسی موجب افزایش تلفات کرونا شده است

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای هیل، این اظهارنظر روز گذشته دکتر آنتونی فائوچی در حالی مطرح شد که شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در آمریکا از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفته و رتبه اول تلفات در میان دیگر کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است.

فائوچی به خبرگزاری رویترز گفت که اختلافات در مورد زدن ماسک، این اقدام بهداشتی عمومی را به یک بیانیه سیاسی تبدیل کرد.

وی افزود: حتی تحت بهترین شرایط، این اختلاف یک مشکل بسیار جدی محسوب می شود.

دکتر فائوچی عنوان کرد: مسئله این است که چطور یک کشور ثروتمند و پیشرفته بدترین درصد آمار مرگ ومیر را دارد و بدترین کشوری در جهان بوده که با بیشترین آسیب از همه گیری کرونا روبرو شده است. اختلافات در آمریکا واقعا مرا ناراحت می کند.

آمریکا در حالیکه حدود چهار درصد از کل جمعیت جهان را در خود جای داده، اما تقریبا ۲۰ درصد از کل آمار مرگ ومیرهای جهانی ناشی از ابتلا به کرونا به آمریکا تعلق دارد.

فائوچی در این رابطه گفت: این بدترین چیزی است که در مورد مسئله بهداشت عمومی طی بیش از ۱۰۰ سال اخیر در آمریکا رخ داده است.

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در ادامه پیش‌بینی اینکه با توجه به وجود گونه های جدید کرونا همه گیری بیماری کووید- ۱۹ چه زمانی پایان می یابد را سخت توصیف کرد.

فائوچی همچنین روز گذشته تصریح کرد، این امکان وجود دارد که شهروندان آمریکایی برای محافظت از خود در برابر بیماری کووید-۱۹ تا پایان سال ۲۰۲۲ از ماسک استفاده کنند.

وی در مصاحبه با سی ان ان گفت که حتی اگر آمریکا تا پایان سال جاری میلادی در مورد همه‌گیری کرونا به سطح چشمگیری از وضعیت عادی برسد اما این امکان وجود دارد که شهروندان برای محافظت از خود در برابر کرونا به استفاده از ماسک ادامه دهند.

این کارشناس ارشد بیماری های عفونی در پاسخ به سوالی در این رابطه که آیا لازم است شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۲۲ نیز همچنان ماسک به صورت داشته باشند، تصریح کرد: فکر می کنم این امکان وجود داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 4136 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها