سازمان ملل خواسته جدید خود را مطرح کرد

در جلسه مجازی دبیر کل سازمان ملل متحد به لزوم همکاری و پشتیبانی بین المللی از سودان اشاره کرد و از جامعه جهانی خواست تا از دولت انتقالی این کشور در راستای دموکراسی و صلح حمایت کنند.

سازمان ملل خواسته جدید خود را مطرح کرد

به گزارش منیبان؛ دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار همکاری و پشتیبانی بین‌المللی از سودان و حمایت جامعه بین‌المللی از دولت انتقالی این کشور در راستای دموکراسی و صلح شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش در جلسه مجازی که با میزبانی« اریکسون سورید »  وزیر خارجه سودان برگزار شد، افزود: 2 سال پیش با هم اقتباس تاریخی اسناد قانون اساسی سودان را جشن گرفتیم و با یکدیگر در حمایت از دولت جدید انتقالی به رهبری  نخست وزیر این کشور اعلام همبستگی کردیم.

وی ادامه داد: امروز دوباره گردهم آمدیم تا این موفقیت بزرگ و تاب آوری مردم  و دولت سودان را در راستای ساختن آینده  یادآوری کنیم.

دبیر کل سازمان ملل از اهمیت سرمایه‌گذاری جامعه جهانی در سودان سخن گفت و هدف از برگزاری این نشست را جست‌وجو و یافتن حمایت‌های جهانی برای مردم سودان عنوان کرد.

گوترش همچنین اظهار کرد که سودان به نقاط عطف مهمی دست یافته و با وجود چالش‌های فراوان، تلاش‌های صلح‌جویانه و رهبری دموکراتیک در این کشور رو به پیشرفت است. 

سال گذشته « توافقنامه صلح جوبا » راهی را به سوی پایان منازعات طولانی مدت و ویرانگر این کشور گشود. به علاوه سودان در پی انجام اصلاحات اقتصادی است که می‌تواند اقدامی برای رهایی سودان از قرض‌های ناپایدار باشد و منابع مورد نیاز را از سوی موسسات مالی بین‌المللی دریافت کند. 

با وجود این سودان هنوز با چالش‌های امنیتی رو به روست. پیش‌نویس قانون اساسی برای برگزاری انتخابات، نشانگر فرصت‌های مهم برای پیشرفت است و حضور زنان و مشارکت معنادار آنها برای آینده سودان بسیار مفید و موثر خواهد بود.


ت ت
کدخبر: 41490 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها