در سوریه

مجوز استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» را صادر کرد

ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه، اعلام کرد گه این کشور واکسن کرونای روسی «اسپوتنیک وی» را ثبت کرده است.

مجوز استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» را صادر کرد

به گزارش منیبان؛ رسانه های روسی به نقل از حداد اعلام کردند که "دمشق تمام اقدامات را برای ثبت واکسن روسی در سوریه انجام داد و استفاده از آن را تأیید کرد. "

بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه هفته گذشته با اشاره به تصمیم کشورش برای تهیه واکسن روسی کرونا در صورت توزیع در بازار، ‌ شخصا برای تزریق این واکسن اعلام آمادگی کرده بود.

اسد در مصاحبه با خبرگزاری روسی «نووستی» در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است شخصا واکسن روسی کرونا را تزریق کند، گفت: بله در چنین شرایطی همه دوست دارند واکسن این بیماری خطرناک را تزریق کنند.

وی درباره خرید واکسن‌های روسی کرونا نیز گفت: سوریه به دنبال وارد کردن واکسن روسی کرونا خواهد بود و در این باره با مسکو نیز مذاکره خواهد کرد. مقدار مورد نظر برای خرید این واکسن بعدا مشخص خواهد شد. اما تا جایی که می‌دانم این واکسن هنوز وارد بازارهای بین‌المللی نشده است. ما با مقام‌های روسی درباره اینکه چه زمانی این واکسن وارد سوریه شود، رایزنی خواهیم کرد. این مسئله بسیار مهم و ضروری است.

طبق داده های وزارت بهداشت سوریه در روز گذشته ، ۳۶ مورد جدید ویروس کرونا در کشور روزانه شناسایی شد ۷۷ نفر بهبود یافتند دو نفر فوت می کنند. تعدا  بیماران برای کل دوره همه گیری  ۱۵ هزار و ۱۷۹ نفر و  تعداد کل مرگ ها بر اثر کرونا ۹۹۸ نفر اعلام شد.

روسیه تاکنون سه واکسن با نامهای  «اسپوتنیک وی»،«اپی واک کرونا» و «کوویواک» ساخته شده در این کشور را به ثبت رسانده است.

۲۵ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران نیز مجوز استفاده از اسپوتنیک وی برای واکسیناسیون علیه کرونا را ثبت کرده اند.

ت ت
کدخبر: 4174 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها