نقشه جدید انگلیس برای برخورد با فعالان محیط زیست لو رفت

دولت انگلیس قصد دارد تا قدرت پلیس را در برخورد با فعالان زیست محیطی که طی سه هفته اخیر با برگزاری تجمعات اعتراضی در بزرگراه‌های پرتردد پایتخت اختلال ایجاد کرده‌اند افزایش دهد.

نقشه جدید انگلیس برای برخورد با فعالان محیط زیست لو رفت

به گزارش منیبان؛ نشریه تایمز چاپ لندن روز شنبه گزارش داد که پریتی پتل وزیر کشور انگلیس قرار است اختیارات جدید پلیس را در نشست سالانه حزب محافظه‌کار که از فردا (یکشنبه) در منچستر آغاز می‌شود مطرح کند.

طبق اختیارات جدید پلیس قادر خواهد بود تا افراد را به ظن حمل ابزاری که معترضان در سه هفته اخیر برای چسباندن خود به زیر ساخت‌های شهری استفاده می‌کردند بازرسی و وسایل مرتبط با تظاهرات را ضبط کند.

اعضای گروه موسوم به «انگلیس را عایق کنید» طی سه هفته گذشته در چندین نوبت نقاط مختلف بزرگراه کمربندی M۲۵ را اشغال کرده و با این کار ترافیک سنگین و فلج‌کننده‌ای را در شهر به راه‌انداختند. آن ها دیروز بخش‌هایی از دو بزرگراه پرتردد دیگر در لندن را در ادامه اعتراض‌های خود به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین قرق کردند. شرکت کنندگان در این حرکات اعتراضی،  خود را به زمین چسبانده و پارچه‌ نوشته‌هایی را حمل می‌کنند که روی آن جملاتی درباره ضرورت توجه به بحران اقلیمی نوشته شده است.

هفته پیش دادگاه عالی انگلیس با صدور حکمی به نفع شرکت ملی بزرگراه‌های این کشور، تجمع معترضان در بزرگراه‌های شهر را ممنوع اعلام کرد. تمرد معترضان به منزله تخلف از حکم دادگاه است و می‌تواند به پیگرد قانونی از جمله بازداشت، جریمه یا ضبط اموال آن‌ها منجر شود.

پلیس در عرض سه هفته اخیر، ده‌ها تن از فعالان محیط زیست را دستگیر کرده است؛ اما گفته می‌شود آن‌ها را بدون اتهام رها کرده و این مساله خشم افکار عمومی را برانگیخته است. برخی گزارش‌ها از بروز درگیری بین مردم و فعالان زیست محیطی حکایت دارد. وزیر حمل و نقل انگلیس هفته پیش رفتار فعالان محیط زیست را محکوم کرد و از مردم خواست تا با آنها درگیر نشوند.

«انگلیس را عایق کنید» یکی از شاخه‌های گروه قیام علیه انقراض است که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند. آن‌ها علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، می‌خواهند که دولت انگلیس از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند.

آن‌ها همچنین از دولت می‌خواهد که ساختمان‌ها در سراسر این کشور را به‌گونه‌ای عایق‌بندی کند که منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود. معترضان می‌گویند که به تظاهرات خود تا زمانی که دولت به این وعده جامه عمل بپوشاند، ادامه می‌دهند.

این تحولات درحالی رخ می‌دهد که یک ماه دیگر، انگلیس میزبان اجلاس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی در گلاسکو است. این نشست با حضور سران و نمایندگان ارشد کشورهای جهان برگزار خواهد شد تا درباره راه‌کارهای عملی جلوگیری از گرمایش زمین، بحث و تبادل نظر کنند.


ت ت
کدخبر: 41745 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها