هدف مهم مقام روس از سفر به این کشور مشخص شد!+جزییات

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که سرگئی لاوورف وزیر امورخارجه این کشور امروز دوشنبه با هدف بررسی مسائل دو جانبه که مهمترین آنها بررسی ساخت نیروگاه هسته ای الدعبا و ایجاد منطقه صنعتی روسیه در محدوده کانال سوئز است، به مصر سفر خواهد کرد.

هدف مهم مقام روس از سفر به این کشور مشخص شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از این بیانیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در این سفر کاری با  «سامح شکری»، همتای مصری خود  دیدار و گفتگو می کند.

در این  سفر جنبه های گفت و گوی سیاسی دوجانبه در سطوح عالی مورد توجه قرار خواهد گرفت و در باره توسعه بیشتر همکاری در زمینه تجاری و اقتصادی تبادل نظر خواهد شد.

همچنین برنامه ریزی شده است تا در مورد اجرای تعدادی از پروژه های بزرگ که مهمترین آنها ساخت نیروگاه هسته ای الدعبا در مصر و ایجاد منطقه صنعتی روسیه  در محدوده  کانال سوئز است تبادل نظر و بحث و بررسی شود.

مسائل مربوط به تعامل در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا و همچنین تقویت روابط فرهنگی و بشردوستانه نیز از دیگر محورهای این سفر است.

دو طرف در مورد مسائل جاری بین المللی و منطقه ای با تاکید بر ضرورت حل شرایط بحرانی در خاورمیانه و قاره آفریقا با روش های سیاسی و دیپلماتیک تبادل نظر خواهند کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد ما مصر را یکی از شرکای اصلی روسیه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می دانیم.

در پی سفر رسمی عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهوری عربی مصر به روسیه در سال ۲۰۱۸ موافقت نامه ای بین فدراسیون روسیه و جمهوری عربی مصر درباره مشارکت جامع و همکاری راهبردی امضا و سپس در سال ۲۰۲۱ اجرایی شد.

تماس بین وزیران امور خارجه دو کشور به طور منظم انجام می شود. سفر قبلی شکری به مسکو در سال  ۲۰۲۰ انجام شد. ۱۱ تا ۱۲ آوریل امسال نیز سرگئی لاوروف از قاهره دیدار کرد.

از نوامبر ۲۰۱۳  تاکنون ، پنج دور مذاکرات بین وزیران خارجه و دفاع روسیه و مصر در قالب ۲ + ۲ انجام شده است.

 در سال ۲۰۲۰، حجم تجارت متقابل در مقایسه با سال ۲۰۱۹ از ۶.۲۵ میلیارد دلار به ۴.۵۴ میلیارد دلار (۲۷.۴ درصد) کاهش یافت.


ت ت
کدخبر: 42164 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها