ضربه سنگین به تروریست‌ها وارد شد!

سازمان امنیت فدرال روسیه از متلاشی شدن شبکه حزب التحریر که در روسیه سازمان تروریستی شناخته می شود در مسکو و نواحی پیرامون آن خبر داد که هشت عضو این گروه دستگیر شدند.

ضربه سنگین به تروریست‌ها وارد شد!

به گزارش منیبان؛ به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه (ف. اس. ب) امروز (دوشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: شبکه تروریست های حزب التحریر به انجام اعمال غیرقانونی و تلاش برای اجیر کردن اعضای جدید برای این گروه تروریستی متهم شدند.  

سازمان امنیت فدرال روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد که دو تن از افراد دستگیر شده سرکرده تروریست ها و بقیه هم اعضای عادی حزب التحریر هستند.

از افراد دستگیر شده تعدادی از نشریات محتوی اطلاعات افراط گرایان بدست آمده است.

در بیانیه ف. اس. ب گفته شده است که برای افراد دستگیر شده پرونده کیفری گشوده و به دادگاه تحویل می شود و این افراد بر اساس قانون به ۱۰-۲۰ سال حبس محکوم خواهند شد.  

 روز سوم شهریور ماه نیز سازمان امنیت فدرال روسیه از دستگیری ۳۱ عضو یک گروه تروریستی به نام  «توحید و جهاد» در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

 روسیه با سازمان حزب التحریر مبارزه بی امان می کند و سازمان امنیت فدرال روسیه ۱۶ تیر ماه اعلام کرد که چهار کانون این گروه را متلاشی و ۱۱ عضو آن شامل اتباع روس و برخی کشورهای آسیای مرکزی را دستگیر کرد.

اغلب کشورهای منطقه از سال ۲۰۰۳ تاکنون از حزب التحریر به عنوان یک سازمان تروریستی در کشورشان یاد می کنند و بر همین اساس فعالیت آن را غیرقانونی می‌دانند.

تحلیلگران معتقدند که افراد این گروه به دستور برخی عوامل خارجی در منطقه فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند و به دنبال ایجاد یک خلافت مذهبی و سرنگونی حکومت های مرکزی در این منطقه با استفاده از شیوه‌های تروریستی هستند.  

این افراد علاوه بر تلاش برای ایجاد شبکه مخفی تروریستی در منطقه، به یارگیری و جذب افراد برای اعزام به کشورهای خاورمیانه برای اقدامات تروریستی می‌پردازند.

البته فعالیت این گروه افراطی با گرایش سلفی گری صرفا به آسیای میانه و قفقار محدود نمی شود، بلکه به جنوب آسیا و جنوب شرق آسیا نیز کشیده است.

ت ت
کدخبر: 42176 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها