نگرانی بزرگ به جان آمریکا افتاد

نظرسنجی جدید نشان داد اکثر آمریکایی ها نگران حملات سایبری به برخی گروه های حساس و به ویژه بخش های مالی و امنیت ملی هستند.

نگرانی بزرگ به جان آمریکا افتاد

به گزارش منیبان، تارنمای هیل نوشت: نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز امور عمومی نورک دانشگاه پیرسون شیکاگو نشان داد که سه چهارم شرکت کنندگان در این نظرسنجی به ویژه نگران حملات سایبری از سوی دولت روسیه و چین و نیمی از آنها نگران حملات سایبری گروه های جرائم سایبری هستند.

این نتایج همچنین نشان داد که نگرانی های زیادی درباره حمله به نهادهای مالی وجود دارد و بیش از ۹۰ درصد از شرکت کنندگان تا حدی یا بسیار نگران تهدید علیه اطلاعات آنها در نتیجه چنین حملاتی هستند. بیش از ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان نگران حملات علیه امنیت ملی و سامانه های دفاعی، گروه های مراقبت های بهداشتی و بخش نیرو هستند.

مدیر اجرایی روابط خارجی موسسه پیرسون در این زمینه گفت: مردم به وضوح نگران حملات سایبری هستند و بسیاری از آمریکایی ها چنین حملاتی را نتیجه احتمالی درگیری های بین المللی قلمداد می کنند. این نتایج نشان داد آمریکایی ها بیشتر نگران حملات سایبری چین و روسیه هستند و این نگرانی آنها از این دو کشور بیشتر از دیگر کشورها، گروهها و افراد دیگر است.

این نگرانی بر اساس سن و سال پاسخ دهندگان بسیار مختلف بود. بیش از ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان بالای ۶۰ سال نگران حملات سایبری بودند و این در حالی است که کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان بین رده های سنی ۱۸ تا ۲۹ سال همین نگرانی را داشتند.

برخی دیگر از شرکت کنندگان بزرگسال در مقایسه با جوان ترها نگرانی بیشتری درباره حملات سایبری روسیه و چین داشتند.

این نظرسنجی در مدت یک هفته در ماه سپتامبر انجام شده است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از بزرگسالان آمریکایی در مصاحبه تلفنی یا از طریق آنلاین به سوالات پاسخ دادند. این نظرسنجی تنها چند روز بعد از نظرسنجی آسوشیتدپرس و موسسه نورک انجام شده که نشان داد آمریکایی بسیار نگران گسترش اطلاعات نادرست و اخبار جعلی هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین بعد از سالی دشوار در امنیت سایبری در آمریکا منتشر شده است به طوری که چندین حمله سایبری بخش های دولتی را هدف قرار داده است.

در دسامبر گذشته فاش شد دولت روسیه با هکرهای گروه سولار ویند در ارتباط است. این گروه هکری در حملات بیشمار به سازمان های فدرال و ۱۰۰ گروه بخش خصوصی به عنوان بخشی از عملیات جاسوسی خود نقش داشت.

تنها چند ماه بعد هکرهای وابسته به دولت چین از آسیب پذیری سرورهای ایمیل مایکروسافت استفاده کردند و به حملات سایبری متهم شدند.

حملات سایبری در آمریکا موضوع رایج بوده است. حمله ماه مه به یک خط لوله و شرکت تولید کننده گوشت در آمریکا و نیز حملات جداگانه از سوی گروه های سایبری مستقر در روسیه زنجیره تامین غذا در آمریکا را به خطر انداخت. این در حالیست که در دوران همه گیری کرونا مدارس، بیمارستان ها و گروه های دولتی چندی نیز با حملات سایبری آسیب دیدند.

دولت بایدن به بهانه حملات سایبری تحریم هایی را در ماه آوریل در ارتباط با هکرهای سولار ویندز علیه روسیه اعمال کرد. همچنین دولت چین را نیز به دلیل حمله هکری به سرورهای ایمیل مایکروسافت در تابستان امسال مورد حمله قرار داد.

بایدن مه گذشته دستور اجرای تقویت امنیت سایبری فدرال را امضا کرد و تعدادی از سازمان ها و نهادها در این کشور مقابله با حملات باج افزاری را به اولویت خود تبدیل کرده اند.

ت ت
کدخبر: 43385 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها