عربستان درخواست عجیب خود را مطرح کرد!

وزارت خارجه عربستان امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست به لبنان سفر نکنند.

عربستان درخواست عجیب خود را مطرح کرد!

به گزارش منیبان؛ به نقل از روزنامه الریاض، در بیانیه وزارت خارجه سعودی آمده است: با توجه به شرایط کنونی لبنان، ما از همه شهروندان عربستانی می خواهیم دستورالعمل های صادر شده از سوی دستگاه‌های مربوطه برای عدم سفر به بسیاری از کشورها از جمله لبنان را رعایت کنند.

این بیانیه دولت عربستان، به دنبال تیراندازی پنجشنبه گذشته (۲۲مهر/۱۴ اکتبر) به سمت تظاهرات‌کنندگان لبنانی در منطقه "الطیونه" بیروت صادر شده است.

هواداران «حزب‌الله» و «جنبش امل» که پنجشنبه گذشته در اعتراض به عملکرد بد "طارق بیطار" بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت به خیابان‌ها آمده‌ و در مقابل کاخ دادگستری لبنان به شکل مسالمت‌آمیز تجمع کرده بودند، به یکباره با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند؛ اقدامی که موجب شهادت 7 لبنانی و مجروح شدن 60 نفر دیگر شد.

طارق بیطار سه‌شنبه هفته گذشته، قرار بازداشت "علی حسن خلیل" وزیر سابق و معاون کنونی "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان را در ارتباط با انفجار بندر بیروت صادر کرده بود.

لحظاتی پس از انتشار اخبار درباره تظاهرات مردمی در بیروت در اعتراض به اقدام قاضی بیطار، به یکباره رسانه‌ها از تیراندازی به سمت مردم معترض و کشته و مجروح شدن شماری از آن‌ها خبر دادند.

به دنبال اقدام تروریستی روز پنجشنبه در مقابل دادگستری لبنان، نیروهای امنیتی این کشور توانستند ۱۹ نفر را در رابطه با این اقدام تروریستی دستگیر کنند که ۱۷ نفر از آنها لبنانی و دو تن دیگر از تروریست‌های سوری مخالف دولت دمشق بودند.


ت ت
کدخبر: 44458 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها