بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس به کجا رسید؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان سطوح و جایگاه پنج‌گانه تعیین شده برای رتبه‌بندی را مشخص کردند.

بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس به کجا رسید؟
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۱۷ رای موافق ماده ۳ این لایحه را بر اساس پیشنهاد اصلاحی حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان تصویب کردند.

بر اساس این ماده،‌ معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه‌های پنج گانه آموزش‌یارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادمعلم قرار می‌گیرند. شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل در آیین نامه رتبه‌بندی معلمان تعیین می‌شود.

در ماده ۳ این لایحه که با رای نمایندگان اصلاح شد،‌ معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم تعریف شده بودند.

در تبصره یک ماده ۳ آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون لایحه رتبه‌بندی معلمان را بر اساس قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

 نمایندگان تاکنون با تصویب مواد یک و دو این لایحه شرایط ارزشیابی برای رتبه‌بندی معلمان را تعیین کردند که در آن شایستگی، صلاحیت معلمی، شایستگی عمومی، شایستگی تخصصی و شایستگی حرفه‌ای تعیین شده و تجربه، نظام رتبه بندی و رتبه نیز تعریف شده است.

 با اصلاح ماده ۳ این لایحه، محمد باقر قالیباف که ریاست جلسه را بر عهده داشت، مواد ۴ به بعد لایحه را برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داد.


ت ت
کدخبر: 44754 تاریخ انتشار
در رسانه های دیگر بخوانید
ارسال نظر

پربیننده‌ترین