بحران بزرگ سیاسی در بلوچستان/ اوضاع متشنج شد+جزییات

بحران سیاسی در ایالت بلوچستان پاکستان استان همجوار مرزی با سیستان و بلوچستان ایران پس از چندماه جنجال میان دولت و احزاب ائتلافی با استعفای سروزیر ایالت بلوچستان وارد مرحله جدیدی شده‌است.

بحران بزرگ سیاسی در بلوچستان/ اوضاع متشنج شد+جزییات

به گزارش منیبان، رسانه‌های پاکستانی یکشنبه شب اعلام کردند: پس از اعلام بی اعتمادی و مخالفت احزاب ائتلافی با دولت در بلوچستان، «جام کمال خان» سروزیر این ایالت، از مقام خود کناره گیری کرد.

دولت ایالتی در بلوچستان پاکستان اوایل سال جاری میلادی نیز با شدیدترین بحران سیاسی مواجه شد، زمانی که احزاب مخالف در پارلمان علیه عملکرد دولت و اعتراض به بودجه ایالت به مدت چند هفته دست به تحصن زدند.

اختلافات میان دولت ایالتی در بلوچستان پاکستان و نمایندگان حزب ائتلافی از چندماه اخیر شدت گرفته بود و حتی لایحه عدم اعتماد به جام کمال خان سروزیر بلوچستان به پارلمان ایالتی نیز ارائه شده بود.

استعفای سروزیر ایالت بلوچستان واقع در جنوب غرب پاکستان درحالی صورت گرفت که تلاش‌های  «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور نیز برای کاهش بحران سیاسی و جلب اعتماد سایر احزاب متحد نیز به نتیجه‌ای نرسید.

جام‌ کمال خان علیانی سروزیر ایالت بلوچستان امروز با ارائه درخواست استعفای خود به حکمران این ایالت از مقام خود کناره گیری کرد.

بلوچستان پاکستان استان همجوار مرزی با سیستان و بلوچستان ایران به شمار می‌رود که عمده تجارت دو کشور نیز از مرزهای زمینی و گذرگاه مشترک صورت می‌گیرد.

سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران اسلامی حدود یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر برابر با یک ششم از مجموع مرزهای جمهوری اسلامی ایران، با کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه دریای عمان مرز دارد.

طول مرزهای خاکی مشترک این استان با کشور پاکستان ۹۲۱ کیلومتر است که مجموع کل مرز مشترک ایران و پاکستان را تشکیل می دهد.

طول مرزهای آبی سیستان و بلوچستان در سواحل دریای عمان با کشور پاکستان نیز ۳۷۰ کیلومتر است.


ت ت
کدخبر: 45390 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها