بحران بزرگ گریبانگیر بایدن شد

اعتماد آمریکایی ها به توانمندی جو بایدن رئیس جمهوری این کشور برای تضمین بهبود وضعیت اقتصادی پس از همه گیری کرونا کاهش یافته است.

بحران بزرگ گریبانگیر بایدن شد

به گزارش منیبان؛ به نقل از آکسیوس، یافته های نظرسنجی آکسیوس/ایپسوس حاکی است که این کاهش اعتماد به توانمندی بایدن در حالی است که ایمان مردم این کشور به توانایی وی برای در دسترس گسترده قرار دادن واکسن، افزایش داشته است.

این دموکرات ها و مستقل ها هستند که اعتماد اقتصادی را کاهش می دهند و از ۵۲ درصد همه بزرگسالان آمریکایی در آغاز ریاست جمهوری به ۴۴ درصد در حال حاضر رسید.

این اعتماد روبه کاهش می تواند مانع از توانمندی بایدن شود و به موقعیت دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ آسیب زند.

در همین حال، نتایج این نظرسنجی در بخشی دیگر حاکی است که از هر ۱۰ آمریکایی، دو نفر به سختی می توانند مطمئن باشند که بایدن بتواند شکاکان به واکسن را به زدن واکسن متقاعد کند.

۷۱ درصد از دموکرات ها گفتند که اطمینان دارند دولت بایدن می تواند تضمین کند که بهبود سریع وضعیت اقتصادی پس از همه گیری کووید – ۱۹ حاصل می شود، اما این میزان از رقم ۸۶ درصدی در اواخر ماه ژانویه (بهمن ۹۹) کاهش داشته است.

دیدگاه شرکت کنندگان مستقل در این نظرسنجی نیز افت داشته و از ۵۱ درصد به ۴۲ درصد رسیده است.

حمایت جمهوریخواهان از دولت بایدن در حال حاضر ۱۸ درصد است که از رقم ۱۷  درصدی ماه ژانویه (دی ۹۹) تغییر چندانی نکرده است.

فقط ۲۱ درصد از آمریکایی ها گفتند اطمینان دارند بایدن می تواند افراد شکاک به واکسن را مجاب به واکسن زدن کند و فقط ۵ درصد اعلام کردند که به این مساله اطمینان بالایی دارند.

در این میان، جایگاه دولت بایدن در زمینه تمهیدات مربوط به واکسن رشد داشته است. ۷۶ درصد از همه آمریکایی ها به توانایی بایدن در فراهم کردن گسترده امکان واکسیناسیون اطمینان دارند در حالی که این رقم در ماه ژانویه ۶۲ درصد بود.

۷۰ درصد نیز نسبت به توانایی دولت برای توزیع سریع واکسن ابراز اطمینان کردند که این رقم در گذشته ۵۷ درصد بود.

با این همه، بخش زیادی از آمریکایی ها هنوز اطمینان چندانی به واکسن ندارند به طوری که فقط دو سوم می گویند واکسن در پیشگیری از بیماری وخیم موثر است.

۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی یا به غلط باور دارند که افراد واکسینه نشده و افراد واکسن زده ممکن است به طور برابر به ویروس مبتلا شوند یا اینکه در این مورد اظهار بی اطلاعی کرده اند.

۴ نفر از هر ۱۰ آمریکایی نیز یا اعتقادی ندارند و یا نمی دانند که افراد واکسینه نشده دستکم ۱۰ بار بیشتر در معرض مرگ ناشی از کرونا هستند.


ت ت
کدخبر: 45776 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها