توهین زشت سایت رجانیوز به آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و مردم/ واکنش جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیّه قم

سایت تندرو رجانیوز در اقدامی عجیب و به بهانه سخنان آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، نه تنها مردمی که به روحانی رای داده بودند را عوام ظاهربین و بی‌تحلیل و سطحی‌نگر خطاب کرد بلکه این مرجع تقلید را متهم به تقلید سیاسی از نیروهای سکولار کرد.

توهین زشت سایت رجانیوز به آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و مردم/ واکنش جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیّه قم

به گزارش منیبان، سایت رجانیوز در مطلبی به قلم فردی به نام مهدی جمشیدی در واکنش به سخنان آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که گفته بود: "گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و این‌که با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است." نوشت: "جالب است که این حرف را حسن روحانی، «هشت سال پیش» مطرح کرد و به واسطۀ آن، عوام ظاهربین و بی‌تحلیل و سطحی‌نگر را فریفت و از آنها رأی گرفت. البتّه غلط‌بودن این تحلیل، در «عمل» ثابت شد، و هشت سال مذاکره و بازی با سند ننگین برجام، هیچ حاصلی برای سفرۀ مردم نداشت. امّا امروز پس از هشت سال، همین سخن ناصواب را از زبان یک «مرجع تقلید» می‌شنویم. هم تقلیدِ سیاسیِ ایشان از نیروهای سکولار بسیار مذموم هست، هم تأخیرِ سیاسیِ ایشان در تکرار این تحلیل سراپا غلط. نمی‌دانم «تقلیدِ» ایشان را مذمّت کنم یا «تأخیر»ش را."

این توهین زشت سایت رجانیوز البته به اینجا ختم نشد و نویسنده این مطلب سخیف در ادامه مدعی شد:" افسوس که «مرجع تقلیدِ شیعه»، ... همچنان چشم به «بیرون» دارد".

سایت رجانیوز که در کارنامه خود دفاع از اقدامات مهلک محمود احمدی نژاد را دارد و منتقدان رئیس دولت مهرورز را سال ها از تیغ تخریب و توهین گذرانده، اینبار اظهار نظر یک مرجع تقلید را هم بر نتافته و ضمن توهین به مردمی که سال 92 از اقدامات ویرانگر محمود احمدی نژاد به حسن روحانی پناه برده بودند پیشاپیش نوشته: "بعضی دوستان، هر گاه ناخشنود می‌شوند، پای «ادب» و «ادبیات» و «اخلاق» را به میان میکِشند و در قالب تذکرِ اخلاقی، «نسبت ناروا» میدهند. همین که کسانی نسبت به خطای بزرگ یک مرجع تقلید، حسّاس نیستند و برآشفته نمیشوند، امّا این قبیل یادداشت‌های انتقادی را برنمیتابید و وظیفۀ شرعیِ خویش می‌دانند که بی‌درنگ، موضع‌گیریِ منفی کنند و بر کرسی موعظه بنشینند یا جوّسازی کنند، نشان می‌دهد که پای «سوگیری سیاسی» در میان است".

این نوشته سخیف سایت رجانیوز اما واکنش جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را به دنبال داشت. این عده در نامه ای سرگشاده ضمن محکوم کردن توهین به مرجعیت شیعه، خواستار برخورد با نویسنده این مطلب شدند. متن کامل نامه سرگشاده جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به این شرح است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم
قال الإمام الصادق علیه السلام: الرّادّ علیهم کالرّادّ علینا و الراد علینا الراد علی اللّه
و هو علی حد الشرک باللّه عزّوجل.

خبر ناگوار اهانت و هتّاکی یکی از نویسندگان در پی ایراد توصیه‌های مشفقانه مرجعیت شیعه به مسئولان اجرایی کشور عزیزمان، قلب همه مؤمنین، علما، فضلا و طلاب را جریحه دار کرد.
مرجعی که سال‌های سال در حیات امام راحل عزیزمان و پس از آن در دوران زعامت مقام معظم رهبری، همیشه و همیشه، مورد وثوق واعتماد آنان و پناه و ملاذ مردم و روحانیت بوده و هستند و رهبری معظم به تبعیت و تجلیل از ایشان تأکید می‌ورزند.
فقیه عظیم الشأنی که یک قرن متمادی از عمر پر برکت خویش را در راه دفاع از دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیّع گذرانده و هم اکنون نیز در مقام معنوی دینی مرجعیت، به انجام وظایف شرعی مشغول است.
بزرگواری که از زمان آیت اللّه العظمی بروجردی در مثل انحلال مجلس مؤسسان با مرحوم امام راحل و علمای بزرگ آن زمان همکار و همراه بوده و سپس در دوران خفقان پهلوی به عنوان مشاور علمی سیاسی مرجعیت شیعه مستقیماً وارد در مسائل مبارزاتی علیه دشمنان اسلام و رژیم منحوس پهلوی و پس از آن هم در دوران انقلاب، در خبرگان قانون اساسی، از بنیانگذاران این قانون و اصل ولایت فقیه و دیگر اصول مهمّه قانون اساسی بوده است و پس از آن نیز با اعتماد مرحوم امام عزیز در سمت دبیری شورای نگهبان قریب به دو دوره در متن نظام اسلامی بوده و بعد از آن که مرجعیت را با اصرار بزرگان و مؤمنین پذیرفت نیز همواره و در همه جا حامی نظام اسلامی و ارزش‌های اسلامی بوده و هست. علّامه و فقیه بزرگوارى که با تألیف قریب به دویست جلد کتاب ارزشمند، افتخارى بزرگ براى تاریخ شیعه بوده و خواهد بود.
حال در این برهه از زمان که مردم عزیزمان بر اثر فتنه‌گرى‌هاى دشمنان و بی تدبیری برخی مسئولان، تحت فشارهای اقتصادی شدید قرار گرفته اند، شیرینی توصیه‌های دلسوزانه ایشان به مسئولان اجرایی، جهت رفع فشارهای اقتصادی و نیز رابطه عزّتمندانه و مقتدرانه با کشورهای جهان بخصوص کشورهای اسلامی، که موجب خوشحالی کثیری از نخبگان و ملّت شریف ایران شده است، به مذاق برخی – که آبشخور آنها معلوم است – خوش نیامده و در سایتی رسمی با ادبیاتى که انسان از تفوّه به آنها شرم دارد، به ساحت مرجعیت عالیقدر شیعه اهانت و بی ادبی نموده و قلوب همه را داغدار کرده است و توصیه همیشگی رهبری معظم انقلاب به لزوم احترام و تجلیل از مراجع بزرگوار را پایمال خودخواهی و تندروی‌های خود کرده است.
ما جمعی از اساتید، طلّاب و فضلای حوزه بزرگ قم، ضمن محکوم کردن این نوع جسارت ها و بى ادبى ها، از مدیران محترم حوزه علمیّه، جامعه محترم مدرسین و همچنین دادستانی محترم به عنوان مدّعى العموم درخواست مصرّانه داریم که این هتّاکی به ساحت مقدّس مرجعیت را محکوم نموده و نویسنده و آمران به این کار زشت و نابخردانه را مطابق ماده ۲۷ قانون مطبوعات، محاکمه نموده و ریشه  اینگونه تفکّرات ضد روحانیت را براى همیشه نابود نمایند.

و السلام علی من اتبع الهدی ۲۰ ربیع الأول ۱۴۴۳
قم، عشّ آل محمد علیهم السلام

ت ت
کدخبر: 45833 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها