سناتور جمهوریخواه اولین اقدام نظامی دولت بایدن را زیر سوال برد!

سناتور رند پاول یک روز پس از دستور مستقیم بایدن برای حمله به شبه نظامیان در سوریه این حمله را محکوم کرد.

سناتور جمهوریخواه اولین اقدام نظامی دولت بایدن را زیر سوال برد!

به گزارش منیبان؛ سناتور راند پاول از حزب جمهوریخواه جمعه شب در پیام توییتری نوشت: من دخالت در جنگ داخلی سوریه را محکوم می کنم، من همچنین حمله بدون داشتن مجوز به یک ملت مستقل را محکوم می کنم.

پاول در ادامه نوشت: رییس جمهوری آمریکا با کدام مجوز به سوریه حمله می کند، یک نفر باید از جن پسکی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید بپرسد.

با گذشت تنها یک روز از حمله ارتش آمریکا به شبه نظامیان در سوریه شمار زیادی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه از این اقدام بایدن بدون داشتن مجوز از کنگره انتقاد کرده اند.

سناتور دموکرات تین کالین از ایالت ویرجینیا نیز خواستار دریافت گزارش حمله به سوریه است و می‌گوید آنان مستحق این هستند که بدانند بایدن با چه توجیهی و بدون مجوز کنگره دست به چنین اقدامی زده است.

به گفته وی، اقدام نظامی تهاجمی بدون مجوز کنگره و در نبود شرایط ویژه غیرقانونی است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رییس جمهوری بایدن، نیروهای ارتش آمریکا اوایل عصر پنجشنبه‌حملات هوایی علیه زیر ساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

وی مدعی شد که  این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه  پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد انجام شده است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که این حملات چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی را که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی استفاده می‌شد، از بین برد.


ت ت
کدخبر: 4601 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها