توصیه جدی روسیه به نیروهای نظامی در افغانستان+جزییات

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از نیروهای سیاسی افغانستان خواست تا از اظهارات خصمانه صرف نظر کنند

توصیه جدی روسیه به نیروهای نظامی در افغانستان+جزییات

به گزارش منیبان، زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت خارجه روسیه با اشاره به انتشار بیانیه ایجاد شورای عالی مقاومت در افغانستان از همه نیروهای سیاسی این کشور خواستار کنار گذاشتن اظهارات جنگ طلبانه شد.

وی یادآوری کرد که عطا محمد نور(از رهبران حزب جامعه اسلامی افغانستان)، مارشال عبدالرشید دوستم و یونس قانونی معاون سابق رئیس جمهوری افغانستان مبتکر ایجاد شورای عالی مقاومت افغانستان بودند.

زاخارووا با بیان اینکه این افراد در خارج از افغانستان بسر می برند از آنها خواستار پایان دادن به اظهارات خصمانه و تلاش برای تکمیل روند سازش ملی شد.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی افغانستان، منابع مالی و دارایی های این کشور در کشورهای دیگر آزاد شود. 

 

آمریکا مسائل حقوق بشر را از خود شروع کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه گفت که آمریکا در مسائل مربوط به حقوق بشر باید از خود شروع کند.  

وی اضافه کرد: آمریکا با این شاخص هایی که در عرصه حقوق بشر دارد نمی تواند به دادن درس اخلاقی در این زمینه در عرصه جهانی بپردازد.

زاخارووا تصریح کرد: شرکای آمریکایی در عرصه دفاع از حقوق بشر باید از خود شروع کنند.

مقام های آمریکایی با داشتن مسائل پیچیده داخلی و نقض حقوق بشر در این کشور بویژه حقوق رنگین پوستان، بطور مستمر در مورد وضع حقوق بشر در کشورهای دیگر اظهار می کنند و از این موضوع برای اعمال فشار بر کشورهای مخالف سیاست های واشنگتن استفاده ابزاری می کنند.  

 

غرب از تحویل تسلیحات به اوکراین خودداری کند 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه سخنان خود در نشست خبری، از کشورهای غربی خواست تا از تحویل تسلیحات به دولت اوکراین خودداری کنند.

وی با یادآوری اینکه مناقشه در شرق اوکراین راه حل نظامی ندارد، افزود: این واقعیت را همه کشورهایی که برای ساکنان شرق اوکراین ابراز دلسوزی کرده اند مورد تاکید قرار داده اند.

وی افزود: تلاش برای حل مناقشه شرق اوکراین با بکارگیری زور پیامدهای بسیار ناگوار، غیرقابل پیش بینی و منفی در پی خواهد داشت.  

زاخارووا گفت: از کشورهای غربی در وهله اول آمریکا و نیز دو کشور آلمان و فرانسه به عنوان شرکت کنندگان در روند نورماندی برای حل مساله اوکراین می خواهیم از تشویق کی یف برای بکارگیری نیروی نظامی صرف نظر کرده و از نفوذ خود برای بازگشت وضعیت منطقه دونباس به روند حل و فصل دیپلماتیک استفاده کنند.

در دو روز اخیر وضعیت منطقه دونباس در شرق اوکراین متشنج بوده و نیروهای اوکراینی برای نخستین بار از پهپاد ترکیه ای از نوع بایراکدار برای حمله به مواضع روس تبارهای این منطقه استفاده کردند.


ت ت
کدخبر: 46069 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها