چین خواسته جدید کرونایی خود را مطرح کرد!+جزییات

رئیس جمهوری چین با ایراد سخنانی در اجلاس گروه ۲۰ خواستار انتقال فناوری تولید واکسن ضد کرونا به کشورهای درحال توسعه شد.

چین خواسته جدید کرونایی خود را مطرح کرد!+جزییات

به گزارش منیبان، «شی جین پینگ» در اظهارات خود که خلاصه‌ای از آن در رسانه‌ها منتشر شد خطاب به سران ۲۰ قدرت اقتصادی برتر جهان گفت که چین بالغ بر ۱.۶ میلیارد دُز واکسن به سایر کشورها اهدا کرده و با ۱۶ کشور در زمینه تولید واکسن همکاری می‌کند.

وی که به صورت ویدئو کنفرانس در این اجلاس سخرانی کرد، با اشاره به تمایل پکن برای بهبود دسترسی کشورهای درحال توسعه به واکسن کووید-۱۹ خواستار شناسایی و تائید واکسن‌هایی شد که در فهرست داروهای اضطراری سازمان جهانی بهداشت ثبت شده است.

رییس جمهوری چین با تاکید بر ضرورت انتقال فناوری تولید واکسن به کشورهای در حال توسعه، از تصمیم سازمان تجارت جهانی برای تعلیق مالکیت معنوی واکسن‌های کرونا حمایت کرد.

سازمان جهانی بهداشت تاکنون دو واکسن سینوفارم و سینواک چین را تائید کرده است.

اجلاس دو روزه سران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان ساعاتی پیش در شهر «رم» ایتالیا آغاز شد. تغییرات آب و هوایی، همه‌گیری کرونا و مشکلات اقتصادی به عنوان سه محور مهم این اجلاس عنوان شده است.

رم از دو روز پیش چهره امنیتی به خود گرفته است.

به گزارش وزارت کشور ایتالیا، بالغ بر ۵ هزار افسر پلیس مسئولیت حفاظت از امنیت اجلاس را برعهده دارند. این درحالیست که گروه‌های معترض قرار است طی ساعات آینده در چندین نقطه پایتخت تظاهرات کنند.

گروه ۲۰ یک مجمع بین‌المللی است که اعضای آن ۸۰ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند. این گروه از سال ۱۹۹۹ به این سو هر ساله تشکیل جلسه داده و از ۱۳ سال پیش هم سران کشورها سالانه ملاقات می‌کنند.


ت ت
کدخبر: 46398 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها