جدال بزرگ پس از 12 روز بالاخره به پایان رسید!+جزییات

جدال میان دولت و هزاران نفر از معترضان خشمگین یک گروه مذهبی ضدفرانسوی در پاکستان که از ۱۲ روز گذشته دست به تظاهرات زده و بر اخراج سفیر فرانسه از پاکستان اصرار داشتند، امروز پس از چند دور مذاکرات بی نتیجه با حصول تفاهم به پایان رسید.

جدال بزرگ پس از 12 روز بالاخره به پایان رسید!+جزییات

به گزارش منیبان، مذاکرات میان تیم نمایندگان دولت پاکستان و نمایندگان گروه مذهبی «تحریک لبیک» که همزمان یک سازمان غیرقانونی در این کشور تلقی می‌شود، درحالی موفقیت آمیز اعلام شد که طی تظاهرات خشونت آمیز هواداران این گروه از شهر لاهور به سمت اسلام‌آباد چندین بار درگیری شدیدی با نیروهای امنیتی به وقوع پیوست.

به گفته مقامات پاکستانی، دست کم ۵ نیروی پلیس در اغتشاشات ناشی از تظاهرات بزرگ این گروه ضدفرانسوی کشته و ده ها نفر این نیروها زخمی شدند.

مطالبات اصلی رهبران این گروه به اصطلاح مذهبی، اخراج سفیر فرانسه از پاکستان در اعتراض به اقدامات موهن مجله شارلی ابدو به پیامبر اعظم (ص)، تعطیلی این سفارتخانه و همچنین آزادی رئیس گروه تحریک لبیک از زندان که چند ماه پیش به دلیل سازماندهی راهپیمایی‌های خشونت آمیز و ضددولت بازداشت شد، عنوان شده است.

براساس این گزارش اعضای تیم مذاکراتی دولت پاکستان و گروه تحریک لبیک روز یکشنبه طی کنفرانس خبری مشترک در اسلام‌آباد رسیدن به یک توافق برای پایان جدال میان طرفین پس از ۱۲ روز و لغو حرکت تظاهرکنندگان به سمت اسلام‌آباد را اعلام کردند.

وزیر خارجه پاکستان، رئیس مجلس ملی و وزیر امور پارلمانی اعضای تیم مذاکراتی دولت این کشور را تشکیل می‌دادند که به گفته آنان، یک کمیته ویژه برای پیشبرد این توافق تشکیل شده و جزئیات اصلی مورد توافق دولت و معترضان به زودی اعلام خواهد شد.

گفتنی است، درپی تداوم تظاهرات و تحصن هزاران نفر از معترضان خشمگین گروه غیرقانونی تحریک لبیک در ایالت پنجاب، بسیاری از شهرهای نزدیک به این تظاهرات تعطیل، خدمات تلفن همراه تعلیق، مراکز آموزشی تعطیل و تدابیر شدید امنیتی در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به اجرا درآمد.

"تحریک لبیک" یک گروه افراطی که از سوی دولت این کشور غیرقانونی اعلام شده است، ۱۲ روز پیش تهدید به راه‌اندازی تظاهرات گسترده کرد و سپس مسوولان و هواداران آن از لاهور به سمت اسلام‌آباد حرکت کردند.

پیش تر گروه "تحریک لبیک" براساس قانون مبارزه با تروریسم  در پاکستان مصوب سال ۱۹۹۷، به دلیل نقض قوانین کشور و تهدید امنیت ملی، غیرقانونی اعلام شد.

ت ت
کدخبر: 46536 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها