اقدام جدید آمریکا باعث به وجود آمدن این تهدید شد!+جزییات

نیروی دریایی آمریکا در راستای تقویت حضور نظامی این کشور در نقاط مختلف جهان، از اعزام دومین رزم‌ناو خود به سمت آبهای دریای سیاه در دو روز اخیر خبر داد؛ اقدامی که می تواند آرامش و امنیت این پنهه آبی نزدیک به روسیه را تحت الشعاع قرار دهد.

اقدام جدید آمریکا باعث به وجود آمدن این تهدید شد!+جزییات

به گزارش منیبان، ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در منطقه اروپا – آفریقا ساعتی پیش در حساب توئیتر خود دراین باره نوشت: رزم‌ناو «یو.اس.اس ماونت ویتنی» (USSMountWhitney)   برای انجام عملیات با متحدان ناتو و شرکای خود درمنطقه به سمت شمال و دریای سیاه حرکت خود را آغاز کرد.

بنابراین گزارش  یو.اس.اس ماونت ویتنی یک ناو ویژه فرماندهی در عملیات آبی خاکی در ناوگان دریایی آمریکا از  مدل (LCC) محسوب می شود.

پیشتر نیروی دریایی آمریکا در روز ۸ آبان ماه  از اعزام ناوشکن « یواس‌اس پورتر»  (USSPorter (DDG ۷۸)) خبر داده بود،  این رزم‌ناو از نوع « آرلی برک» (Arleigh Burke) بوده و ساخت اوایل دهه ۹۰ میلادی است  که با برخورداری از رادار  « آرایه فازی» ( AN/SPY-۱D) قابلیت کشف، رهگیری و هدایت موشک به سمت هدف را داشته، این رزم‌ناو در درگیری های دفاع هوایی و موشکی، ضد سطح، ضد زیردریایی و حمله زمینی کارایی دارد.

این اقدام نیروی دریایی آمریکا می تواند به معنی تقویت حضور نظامی این کشور در قلمرو نظامی روسیه باشد و بدون تردید مسکو این تحرکات را به دقت زیر نظر دارد.

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکال ناتو هتفه گذشته گفته بود که متحدان ناتو حضور خود در دریای سیاه را به علت اهمیت راهبردی این منطقه،  افزایش داده اند.

اسپوتنیک نیز دراین باره گزارش داد: «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه روز یکشنبه (روز گذشته) در واکنش به این اقدام آمریکا گفته بود، با اعزام ناوهای جنگی به آب های دریای سیاه، آمریکا موجب  ایجاد امنیت در این منطقه نمی شود، بلکه کشورهای ساحلی این دریا را در راستای سیاست های درگیری و تقابل قرار می دهد.


ت ت
کدخبر: 46638 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها