ضربه جدید به تروریست‌ها وارد شد

نیروهای نظامی و امنیتی عراق امروز (دوشنبه) در تازه ترین عملیات علیه بقایای تروریست ها، ۸ عنصر داعشی را در استان «صلاح الدین» به هلاکت رساندند.

ضربه جدید به تروریست‌ها وارد شد

به گزارش منیبان؛ از منابع عراقی، فرماندهی عملیات استان صلاح الدین در شمال بغداد پایتخت در بیانیه ای از کشته شدن سه تروریست و دستگیری ۴ تن از عناصر داعش خبر داد.

در این بیانیه آمده است که یک تیپ از کماندوهای عملیات مشترک ساعت ۶:۳۰ صبح امروز به وقت محلی، ۳ داعشی را در یکی از مناطق استان صلاح الدین از پای درآورند و چهار تروریست دیگر را دستگیر کردند.

در همین پیوند، سپهبد «عبدالامیر الشمری» معاون عملیات مشترک اعلام کرد که در حمله هوایی به مقر عناصر تروریستی داعش در استان صلاح الدین ۵ تروریست کشته شدند.

وی گفت که در پی رصد دقیق اطلاعاتی از حضور و تحرک تروریست ها، جنگنده های «اف – ۱۶ » ارتش در عملیاتی در منطقه «العیث» در استان صلاح الدین با بمباران مخفیگاه های گروه تروریستی داعش ۵ عنصر این گروه را به هلاکت رساندند.

نیروهای نظامی عراق دیروز نیز در چند رشته عملیات، شماری از عناصر داعش را در استان های «نینوا»، «الانبار» و «کرکوک» دستگیر و یا به هلاکت رساندند.

نیروهای عراقی به ویژه سازمان «الحشد الشعبی» همچنان به تعقیب بقایای تروریست های داعش در مناطق مختلف این کشور ادامه می دهند و در ماه های اخیر شمار زیادی از آنها را به هلاکت رسانده و یا دستگیر کرده اند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

پسماندهای داعش سه شنبه هفته گذشته در شبیخون به روستای «الهواشه» بخش «الرشاد» شهرستان «مقدادیه» در استان «دیاله» عراق ۱۳ شهروند را کشته و چند تن دیگر را مجروح کردند.

این تنها حمله داعش نبود؛ ساعاتی بعد در حمله تروریست ها به مناطقی در استانهای صلاح الدین و کرکوک ۳ سرباز عراقی کشته شدند و دامنه عملیات این گروه تروریستی به مناطق شمالی بغداد نیز کشیده شده است.

در پی حملات داعش، ارتش عراق پس از دیدار سران امنیتی این کشور از محل جنایت سه شنبه شب تروریست ها در بیانیه‌ای اعلام کرد که «زمین را زیر پای مرتکبان جنایت المقدادیه به لرزه در خواهیم آورد و به این ساز ناکوک، نه سنگ، بلکه گلوله می خورانیم».

ریاست ستاد مشترک ارتش عراق و فرماندهی عملیات مشترک پس از بازدید روز چهارشنبه از محل جنایت خونبار داعش در «المقدادیه» استان دیاله، وعده دادند که مرتکبان این جنایت را به زودی قصاص خواهند کرد.


ت ت
کدخبر: 46729 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها