انتقاد آقای دیپلمات از روابط خارجی!+جزییات

یک دیپلمات اسبق انگلیس تهدید اخیر کشورش علیه فرانسه را در کنار تعبیر مقام ایرانی از رفتار دولت لندن در مذاکرات برجامی قرار داد و از یکجانبه‌گرایی کشورش در روابط خارجی انتقاد کرد.

انتقاد آقای دیپلمات از روابط خارجی!+جزییات

به گزارش منیبان؛ پیتر وستمکات سفیر اسبق انگلیس در آمریکا با اشاره به مهلت دو روزه وزیر خارجه انگلیس برای عقب‌نشینی فرانسه از آنچه او تهدید پاریس علیه صنعت ماهی‌گیری انگلیس نامید گفت: اخیرا یک مقام ایرانی از اینکه انگلیس همواره در مذاکرات پیش‌داوری می‌کند و جایی برای مواضع طرف مقابل(بجز آمریکا) باقی نمی‌گذارد، گلایه کرد.

وی در توئیتی افزود ابتدا تعبیر مقام ایرانی را نادرست دانستم اما با توجه به تحولات اخیر، به مواضع لندن شک کرده است.

الیزابت تراس وزیر خارجه انگلیس پیشتر رفتار فرانسه را به دلیل توقیف یک فروند کشتی انگلیسی و تهدید صنعت ماهیگیری این کشور ناپذیرفتنی توصیف کرد و هشدار داد اگر رفتار پاریس ظرف ۴۸ ساعت آینده تغییر نکند با واکنش لندن مواجه می‌شود.

وی در این‌باره اظهار داشت: «فرانسوی‌ها رفتار ناعادلانه‌ای داشته‌اند. این در مفاد قرارداد تجاری نیست. اگر کسی در یک معامله تجاری ناعادلانه رفتار کند، شما حق دارید علیه آنها اقدام کنید و به دنبال اقدامات جبرانی باشید و این همان کاری است که ما انجام خواهیم داد».

پیش از این نیز «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با رد کردن ادعاهای پاریس مبنی بر نقض عهد در خصوص مجوز ماهیگیری قایق‌های فرانسوی در آب‌های سرزمینی این کشور، تهدیدها را نگران‌کننده توصیف کرد.

ماهیگیری و کنترل آب‌های انگلیس یکی از موضوعات داغ در همه پرسی سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا بود اما ماهیگیران انگلیسی از آن زمان، دولت لندن را متهم کرده‌اند که با اجازه دادن به قایق‌های اروپایی برای ماهیگیری در آب‌های سرزمینی‌شان، آنها را به منفعت مالی فروخته است.


ت ت
کدخبر: 46803 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها