اقدام تحریک آمیز آمریکا در مقابل روسیه!+جزییات

آندره کارتاپولوف رئیس کمیسیون امور دفاعی دومای روسیه، رزم‌ناو «یو. اس. اس ماونت ویتنی» به دریای سیاه را اقدام تحریک آمیز خواند.

اقدام تحریک آمیز آمریکا در مقابل روسیه!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری ریانووستی، کارتاپولوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: اعزام رزم‌ناو «یو. اس. اس ماونت ویتنی» به دریای سیاه اقدامی تحریک آمیز است اما روسیه همواره در برابر هر چالشی برای دفاع از مرزهای خود آمادگی دارد.

ناوگان ششم آمریکا در توییتی از اعزام ناو فرماندهی مونت ویتنی به دریای سیاه برای برگزاری عملیات مشترک با نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی خبر داد.  

رئیس کمیسیون دفاعی دومای روسیه خاطرنشان کرد که اقداماتی همچون اعزام رزم‌ناو «یو. اس. اس ماونت ویتنی» به دریای سیاه اقدام تحریک آمیز و مخرب است و عامل بی ثبات کننده اضافی برای منطقه محسوب می شود.

وی افزود: اما به غرب گوشزد می کنیم که روسیه همواره و در هر شرایطی می تواند امنیت خود را تامین و از مرزهای خود بویژه در دریای سیاه دفاع کند.  

آمریکا در حالی رزم‌ناو «یو. اس. اس ماونت ویتنی» را عازم دریای سیاه کرد که روز شنبه هشتم آبان ماه ناوشکن «یواس‌اس پورتر»   (USSPorter (DDG ۷۸)) برای انجام عملیات با شرکا و متحدان ناتو درمنطقه،  راهی شمال به سمت دریای سیاه شد.

این رزمناو که از نوع «آرلی برک» (Arleigh Burke) است، ساخت اوایل دهه ۹۰ میلادی بوده که با برخورداری از رادار  «آرایه فازی» ( AN/SPY-۱D) قابلیت کشف، رهگیری و هدایت موشک به سمت هدف را داشته، این رزم‌ناو در درگیری های دفاع هوایی و موشکی، ضد سطح، ضد زیردریایی و حمله زمینی کارایی دارد.

وزارت دفاع روسیه همزمان با ورود این ناو آمریکایی به دریای سیاه اعلام کرد که ناوهای روسی،   «یواس‌اس پورتر» رات تحت نظر گرفته اند.  

بنابراین گزارش   «ینس استولتنبرگ» دبیرکال ناتو هتفه گذشته گفته بود که متحدان ناتو حضور خود در دریای سیاه را به علت اهمیت راهبردی این منطقه،  افزایش داده اند.

درهمین حال «الکساندر گروشکو» معاون وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد ناتو به دنبال آن است تا دریای سیاه  را به یک منطقه تقابل و رویارویی بدل سازد و این بسیار خطرناک است.


ت ت
کدخبر: 46806 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها