بزرگترین عملیات امنیتی برگزار شد+جزییات

پلیس انگلیس برای تامین حفاظت اجلاس بین المللی آب و هوایی گلاسکو که از امروز (دوشنبه) با حضور سران بالغ بر ۱۲۰ کشور جهان گشایش یافت بزرگترین عملیات امنیتی خود را تدارک دیده است.

بزرگترین عملیات امنیتی برگزار شد+جزییات

به گزارش منیبان، این عملیات که از المپیک ۲۰۱۲ لندن و گروه ۷ کورنوال گسترده‌تر است ۱۰۰ میلیون پوند خرج برای دولت تراشیده است. بالغ بر ۱۰ هزار افسر پلیس از سراسر انگلیس در گلاسکو بسیج شده‌اند تا حفاظت از این اجلاس بین المللی را طی ۳ هفته اینده تامین کنند.

پلیس یک حصار فلزی اطراف ساختمان کنفرانس در کرانه شمالی رود کلاید نصب کرده تا از اخلال در نظم اجلاس جلوگیری کند. این نهاد امنیتی همچنین به تسلیحات پیشرفته‌ای مجهز است که می‌تواند پرواز پهپادهای مزاحم را مختل و زمین‌گیر کند.

گروه‌های مختلف زیست محیطی، حقوق بشری، سیاسی و اجتماعی قرار است در روزهای آینده در گلاسکو تظاهرات کنند. انتظار می‌رود که در این حرکت اعتراضی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر شرکت کنند. پلیس برای دستگیری ۳۰۰ متخلف در روز پیش‌بینی کرده اما هشدار داده که اگر آمارها از این میزان تجاوز کند، زندان‌ها گنجایش نخواهند داشت.

بیست و ششمین اجلاس بین المللی آب و هوایی ساعاتی پیش در گلاسکو آغاز به کار کرد. سران و مقام‌های ارشد کشورها گردهم آمده‌اند تا در چارچوب این اجلاس درباره ادامه حیات موافقتنامه زیست محیطی ۲۰۱۵ پاریس که در آن کشورها متعهد به کاهش دمای هوا شده‌اند بحث و تبادل نظر کنند.

پیمان پاریس پیمان جهانی مربوط به آب و هوا و گرم شدن کره­ زمین است که متعاقب کنفرانس ۲۰۱۵ پاریس راجع به تغییرات آب و هوایی ذیل «کنوانسیون چتری (کادر) ملل متحد پیرامون تغییرات آب و هوایی ۱۹۹۲» به تصویب رسید. کارشناسان نشست کاپ ۲۶ در گلاسکو را آخرین فرصت برای کاهش روند گرم شدن کره زمین تا حداکثر ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از میزان پیش از دوره صنعتی شدن زمین می دانند.

در اجلاس آب و هوایی گلاسکو علاوه بر هیات‌های دولتی و روسای نهادهای بین المللی، خبرنگاران، صاحب‌نظران و علاقه‌مندان به سمائل زیست محیطی نیز مشارکت دارند. این درحالیست که گزارش‌ها از بروز هرج و مرج و تشکیل صف‌های طولانی مقابل ورودی ساختمان اجلاس حکایت دارد. پاول واو خبرنگار ارشد شبکه بی‌بی‌بی که امروز ۹۰ دقیق در صف ورودی اجلاس معطل بود در توئیتی نوشت: این یک آبروریزی بین‌المللی است. اصلا به نظر نمی‌رسد برای اجلاس برنامه ریزی شده است. این یک هرج‌ومرج محض است.

رسانه‌های انگلیس گزارش می‌دهند که ابعاد این اجلاس باتوجه به مشارکت گسترده سران کشورها و وخامت بحران اقلیمی در حدی است که پلیس انگلستان از پس تامین امنیت ان بر نمی‌آید. دیروز هزاران تن از اعضای گروه قیام علیه انقراض انگلیس به همراه گرتا تونبرگ فعال محیط زیستی در گلاسکو دست به تظاهرات زدند. تونبرگ از سوئد به انگلیس سفر کرده تا تظاهرات روزهای اینده گلاسکو را هدایت کند. پیش بینی می‌شود که سایرگروه‌های زیست محیطی از اقصی نقاط جهان در گلاسکو متمرکز شوند.  

این درحالیست که سطح هشدار امنیتی انگلیس در مرحله قابل توجه قرار دارد. این مرحله بدین معناست که احتمال حمله تروریستی در کشور قویا ممکن است.


ت ت
کدخبر: 46807 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها